ارومیه- ایرنا- مسوول بسیج سازندگی آذربایجان غربی گفت: گروه های جهادی جهش قابل قبول در این استان دارد به طوری که نسبت به سال های گذشته، هشت برابر شده است.

سرهنگ پاسدار احمد رحمانی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در سال ۱۳۹۸، گروه های جهادی ۵۰۰ گروه بوده که خوشبختانه امروز بیش از چهارهزار گروه جهادی توانمند، فعال و باانگیزه در استان رسیده که در سامانه اطلس ثبت شده‌اند.

وی با بیان اینکه گروه‌های جهادی امروزه یکی از اهرم‌های خدمت‌ رسانی به مردم و محرومان به شمار می‌رود، اظهار داشت: امروز گروه‌های جهادی به جایگاهی رسیده‌اند که بارها و بارها مورد تمجید مقام معظم رهبری قرار گرفته‌اند و گروه‌های جهادی همواره به سمت جامعه و تمدن اسلامی حرکت می‌کنند که باید براساس بیانیه گام دوم انقلاب رو به جلو گام بردارند و انتظارات را هم برآورده سازند.

وی خواستار حمایت مجلس و دولت انقلابی از گروه‌های جهادی به ویژه گروه‌های جهادی تخصصی شد و ادامه داد: خوشبختانه امسال گروه‌های جهادی به موضوع‌های مختلف نگاه مساله‌محور دارند که این مهم در ریشه‌یابی مشکلات، مطالبه‌گری برای حل دغدغه‌ها و بررسی میدانی چالش‌ها تاثیر مستقیم خواهد داشت.

مسوول بسیج سازندگی آذربایجان غربی بر لزوم تقویت روحیه مطالبه‌گری در بین جهادگران تاکید کرد و گفت: در این صورت خواهیم توانست بر مشکلات مختلف فائق آمده و کشورمان را در مسیر توسعه قرار دهیم.

سرهنگ رحمانی گروه‌های جهادی و بسیج را بزرگترین و سازمان‌یافته‌ترین تشکل مردم‌نهاد در سراسر دنیا عنوان کرد و افزود: جهادگران از صمیم قلب، با خلوص نیت و بدون هیچ گونه توقع مادی پا در عرصه خدمت‌رسانی گذاشته‌اند، فقط با نیت محرومیت‌زدایی وارد عرصه فعالیت شده‌اند حتی در این راستا جوانان از زمان، لذائذ مادی، لحظاتی که باید در کنار خانواده و دوستان سپری کنند نیز چشم‌ پوشی کرده‌اند.

وی با بیان اینکه جوانان غیرتمند استان ما در دور افتاده‌ترین روستاها و نقاط صفر مرزی در کنار مردم قرار گرفته‌اند تا گوشه‌ای از آلام آنها را کم کنند، اظهار داشت: جوانان متدین و انقلابی آذربایجان غربی حتی پا در مناطقی گذاشته‌اند که تنها نماینده نظام در آن منطقه به شمار می‌روند.

وی اضافه کرد: جهادگران همچنین تا پای جان برای مقابله با ویروس کرونا ایستادگی کردند و در نخستین روزهای شیوع کرونا وحشت غیرقابل تصوری نسبت به این بیماری در مردم وجود داشت جهادگران در مناطق مختلف استان به مدافعان سلامت کمک می کردند.

وی ادامه داد: در آن ایام وقتی یک نفر به این بیماری مبتلا می‌شد یا در اثر آن جان می‌باخت حتی خانواده، همسر و فرزندان متوفی نیز از نزدیک شدن به فرد ابا داشتند ولی جهادگران همه امور درمان و در صورت فوت تدفین و تغسیل را عهده‌دار می‌شدند حتی برخی از این نیروهای جهادی شهید نیز شدند.