اردبیل - ایرنا - فرماندار اردبیل گفت: باوجود شتاب گرفتن تزریق واکسن کرونا از اقشار مختلف مردم انتظار می‌رود که همچنان نسبت به رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی اهتمام داشته باشند.

به گزارش ایرنا، مسعود امامی یگانه روز سه‌شنبه در بازدید از مراکز تجمیعی واکسیناسیون کرونا در اردبیل اظهار کرد: مشکلی از نظر تامین واکسن کرونا وجود ندارد و از افرادی که تا کنون در این زمینه اقدام نکرده‌اند، تقاضا می‌شود برای حفظ سلامتی خود و خانواده‌هایشان نسبت به تزریق واکسن اقدام کنند.

وی با تاکید بر ضرورت تداوم رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی تا زمان پایان بحران کرونا افزود: ۵۳۱ هزار دز واکسن کرونا تا کنون در مرکز استان اردبیل تزریق شده است که ۷۵ درصد جمعیت این شهرستان را شامل می‌شود.

فرماندار اردبیل با اشاره به برنامه بازگشایی واحدهای آموزشی در سطوح مختلف، بیان کرد: همچنین تا کنون ۶۰ درصد از دانش‌آموزان این شهرستان زیر پوشش برنامه واکسیناسیون کرونا قرار گرفته‌اند.

وی اضافه کرد: تزریق واکسن کرونا به افراد بالای ۱۲ سال نیز در مراکز تجمیعی و جامع سلامت بهداشت اردبیل انجام می‌شود و محدودیتی در این زمینه وجود ندارد.

ویروس کرونا (COVID-۱۹) اواسط دسامبر ۲۰۱۹ (۲۴ آذر ۹۸) در شهر «ووهان» کشور چین گزارش شد که ابتدا از آن با عنوان ذات‌الریه نام‌ برده می‌شد؛ اما کمیسیون ملی بهداشت چین در ۳۰ دسامبر سال ۲۰۱۹ (۹ دی ۹۸) به‌صورت رسمی شیوع آن را اعلام کرد.

این ویروس در نهایت به همه کشورها از جمله ایران سرایت کرد و سازمان بهداشت جهانی را بر آن داشت تا وضعیت فوق‌العاده اعلام کند.

برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا، واکسیناسیون و رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی همچون استفاده از ماسک و فاصله‌گذاری اجتماعی توصیه‌ شده است.