ارومیه- ایرنا - مدیر کل کمیته امداد امام (ره) آذربایجان غربی گفت: عملیات اجرایی ۲۹۸ واحد مسکن مددجویان تحت پوشش فاقد مسکن در شهرستان چالدران آغاز شده که در مدت ۲ سال به اتمام خواهد رسید.

عزیز سهندی روز  چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این مساکن  در بخش تامین مسکن برای هر مددجوی فاقد مسکن تحت پوشش کمیته امداد شهرستان چالدران احداث می شود.

وی با بیان اینکه برای ساخت این مساکن علاوه بر کمیته امداد امام (ره)، بنیاد مستعضفان و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی مشارکت خواهند داشت، افزود: اعتبار تخصیص یافته برای ساخت این تعداد واحد مسکونی بیش از یک میلیارد و ۸۵۰ میلیون ریال است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) آذربایجان غربی ادامه داد: این تعداد واحد مسکونی در مدت ۲سال احداث و تحویل مددجویان خواهد شد.

به گفته مدیرکل کمیته امداد امام (ره) استان در جهت اشتغال مددجویان تحت پوشش و اقشار آسیب پذیر شهرستان چالدران بیش از ۱۲۰میلیارد ریال تسهیلات کم بهره اختصاص داده شده است، که برای هر متقاضی یک میلیارد ریال تسهیلات اشتغال زایی پرداخت می شود.

چالدران، شهرستان مرزی در شمال آذربایجان غربی و در مجاورت مرزهای ایران با ترکیه است.

با اهتمام دولت، بنیاد مستضعفان و بنیاد علوی اقداماتی در راستای محرومیت زدایی از این شهرستان انجام شده است و همچنان ادامه دارد.

هم اکنون سه هزار خانوار با جمعیتی معادل هفت هزار و ۸۳۴ نفر در چالدران تحت حمایت کمیته امداد بوده و از خدمات این نهاد بهره‌مند هستند.

این شهرستان حدود ۵۰ هزار نفر جمعیت دارد.