تهران- ایرنا- مدیرکل بازرسی خدمات سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان گفت: طبق آمار ارائه شده در ۶ ماهه نخست امسال از ۱۷ هزار و ۴۵۶ واحد مورد بازرسی در زمینه حمل و نقل کالا و مسافر، تعداد ۴۲۱ فقره پرونده تخلف تشکیل شده است.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان، «پرویز فرجی» افزود: ارزش تخلفات یاد شده ۳۲۱ میلیون و ۲۱۲ هزار تومان بوده است.

وی به آمار بازرسی‌های انجام شده در این بخش اشاره و خاطرنشان‌کرد: در نیمه نخست سال جاری در بخش برون‌شهری ۲۳۷ فقره پرونده به ارزش ۱۸۵ میلیون و ۶۹۸ هزار تومان و در بخش درون شهری ۱۸۴ مورد پرونده تخلف به ارزش ۱۳۵ میلیون و ۵۱۳ هزار تومان تشکیل و برای رسیدگی به تعزیرات حکومتی استان‌ها ارسال شده است.

مدیرکل بازرسی خدمات سازمان حمایت در این خصوص تصریح‌کرد: این سازمان به طور دقیق و جدی با هر گونه قصور در امر حمل و نقل عمومی درون و برون شهری مسافر و بار نظارت دائمی دارد و در صورت اثبات تخلف از سوی شرکت‌های مذکور با آنها طبق موازین قانونی برخورد خواهد کرد.

وی با تاکید بر نظارت مستمر بر عملکرد ناوگان حمل و نقل درون و برون شهری کالا و مسافر، از شهروندان تقاضا کرد با انعکاس هرگونه سوء استفاده‌های احتمالی در این زمینه از طریق تماس با تلفن ۱۲۴ یا مراجعه حضوری به سازمان صنعت، معدن و تجارت استان‌ها، بازرسان را در این نظارت مستمر یاری کنند.

به گزارش ایرنا، پیش از این اعلام شده بود که در سه ماهه نخست امسال با انجام ۹۳۳ هزار و ۳۷۷ مورد بازرسی، ۵۰ میلیارد و ۵۷۸ میلیون تومان ارزش کل پرونده‌های تشکیل شده بوده است.