همدان- ایرنا- فرماندار ویژه ملایر از روند توزیع آرد بی‌کیفیت در این شهرستان گلایه کرد و گفت: نحوه توزیع آرد نسبت به سایر شهرهای استان و همچنین عملکرد شرکت توزیع‌ کننده مناسبت نیست و این روند باید هر چه سریعتر اصلاح شود.

 به گزارش ایرنا؛ «قدرت الله ولدی» روز جمعه در کارگروه آرد و نان شهرستان ملایر اظهار داشت: کاهش کیفیت نان و پایین بودن سرانه آرد به نسبت جمعیت شهرستان نیز موجب نارضایتی مردم شده است.

وی بر لزوم تشدید نظارت ‌ها برای افزایش کیفیت نان در این شهرستان تاکید کرد و افزود:مشکل سهمیه آرد شهرستان باید تا آخر آبان رفع شود و سهمیه بر اساس سرانه جمعیتی به ۸.۵ کیلوگرم افزایش یابد.

فرماندار ویژه ملایر با بیان اینکه درباره اصلاح نرخ نان نیز به صورت استانی تصمیم‌گیری می‌شود، ادامه داد: سامانه خرید آنلاین سهمیه آرد ملایر و نهاوند باید نیم ساعت زودتر باز شود و گزارش میزان توزیع آرد در هر یک از نانوایی‌های ملایر نیز ارائه شود.

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: در حال حاضر سهمیه سرانه آرد این شهرستان از متوسط استان کمتر است و بسیاری از نانوایی ها سهمیه آرد ندارند.

«هادی بیگی‌نژاد» خواستار افزایش سهمیه آرد ملایر به اندازه میانگین استانی شد و افزود: خیلی از نانوایی‌ها توزیع مناسبی ندارند، آرد آنها خالص نیست و فروش سهمیه آرد نانوایی‌ها به بیرون، شلوغی نانوایی‌ها و ساعت کم کاری نارضایتی‌هایی را برای مردم ایجاد کرده که باید رفع شود.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان همدان نیز در این نشست با افزایش سهمیه سرانه آرد شهرستان ملایر از ۸.۳ به ۸.۵ کیلوگرم موافقت کرد و گفت: از پایان آبان ماه به ازای هر نفر در شهرستان ملایر ۸ کیلو و ۵۰۰ گرم سهمیه آرد در نظر گرفته می‌شود.

«مسعود بکائی» با اشاره به فعالیت ۳۳۱ واحد نانوایی در این شهرستان، بیان کرد: متوسط سهمیه سرانه آرد در شهرستان ملایر در گذشته ۱۱ کیلو به ازای هر نفر در ماه بود که به دلیل افزایش تعداد نانوایی‌ها، این سهمیه به تدریج کاهش یافت.

وی با اشاره به ۲۰ هزار نفر جمعیت روستایی شهرستان ملایر که فاقد نانوایی هستند، ادامه داد: چنانچه جمعیت روستایی بالایی ۶۰۰ نفر باشد و یا ۲ روستای همجوار جمعیت آنها به بیش از ۶۰۰ نفر برسد، مجوز نانوایی به آنها داده می‌شود.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان همدان با بیان اینکه سهمیه توزیعی آرد این شهرستان به ۲ هزار و ۳۹۲ تن در ماه رسیده است، افزود: به تازگی سه نانوایی جدید در این شهرستان احیا شد که علاوه بر در نظر گرفتن سهمیه آنان، سهمیه‌ای برای نانوایی‌هایی در مراکز پر جمعیت شهری یا به عنوان تشویقی در نظر گرفته می‌شود.

بکائی از اصلاح قیمت جدید نان در استان و رفع بسیاری از مشکلات در این حوزه خبر داد و گفت: برای جبران مشکل بی‌کیفیتی آرد، طی سه ماهه اخیر هفت هزار تُن گندم خارجی وارد کردیم و در حال حاضر نیز مجوز واردات ۲ هزار تُن گندم خارجی برای اختلاط با گندم داخلی اخذ شده است.

به گزارش ایرنا؛ به ازای یک میلیون و ۷۵۰ هزار نفر جمعیت استان همدان، یک‌هزار و ۹۳۵ نانوایی وجود دارد.