تهران_ ایرنا- حادثه آتش سوزی در یک مجتمع مسکونی کامرانیه تهران، یک مصدوم و پنج نجات یافته داشت.

سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران شامگاه جمعه به خبرنگار ایرنا گفت: ساعت ۱۷ و ۱۴ دقیقه، حادثه آتش سوزی مجتمع مسکونی در خیابان کامرانیه، خیابان شهید معصومی به سامانه ۱۲۵ اعلام گردید و بی درنگ ماموران ۲ ایستگاه آتش نشانی به همراه تجهیزات پشتیبانی از جمله خودروی حامل تجهیزات تنفسی و نردبان هیدرولیکی به محل اعزام شدند.

سید جلال ملکی افزود: محل آتش سوزی یک ساختمان مسکونی ۴ طبقه بود که یک واحد ۷۰ متری مسکونی در طبقه سوم دچار آتش سوزی شده بود.

وی با بیان اینکه آتش کاملا شعله ور و آتش از پنجره ها در قسمت پاسیو وسط ساختمان به بیرون متصاعد می شد، گفت: چندین نفر از ساکنان در وضعیت نا ایمن گرفتار بودند و ساختمان دچار دودگرفتگی شده بود که پیش از رسیدن آتش نشانان تعدادی از ساکنان موفق شده بودند از ساختمان خارج شوند اما چند نفری در داخل واحد ها حضور داشتند.

به گفته ملکی، آتش نشانان به ۲ گروه عملیاتی تقسیم شدند، گروهی با تجهیزات خاموش کننده به طبقه سوم رفته مشغول خاموش کردن آتش شدند و گروه دیگر از آتش نشانان به طبقات رفته و عملیات نجات را انجام دادند.

وی ادامه داد: در نهایت ۵ نفر در طبقه سوم از واحد های مختلف خارج شدند که ۳ نفر از طریق نردبان هیدرولیکی و ۲ نفر از داخل راه پله به محل امن منتقل شدند.

سخنگوی سازمان آتش نشانی شهر تهران خاطرنشان کرد: مردی ۴۰ ساله در این حادثه دچار دودگرفتگی شده بود که تحویل عوامل اورژانس شد و آتش نشانان پس از عملیات مهار آتش و تخلیه دود دقایقی قبل محل را ترک کردند.

وی علت این آتش سوزی را در دست بررسی کارشناسان آتش نشانی اعلام کرد.