تهران- ایرنا- مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران با بیان اینکه امکانات و تجهیزات مورد نیاز برای طرح کمربندی پاکدشت طی هفته جاری تا سه برابر افزایش می یابد، گفت: با توجه به اقدامات انجام شده، عملیات اجرایی توسعه پروژه کمربندی پاکدشت تسریع می‌شود.

به گزارش روز شنبه ایرنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی اداره کل راه و شهرسازی استان تهران، خلیل محبت خواه افزود: طی بازدیدی به همراه فرهاد بشیری نماینده مردم پاکدشت در مجلس شورای اسلامی و مهدی یوسفی جمارانی فرماندار این شهرستان از عملیات اجرایی پروژه کمربندی خاتم مقرر شد پروژه مقررات آزاد راهی یا بزرگراهی اجرا و بر همان اساس مشخصات فنی مسیر اصلاح شود.

وی ادامه داد: با توجه به افزایش سرعت عملیات اجرایی در دو کیلومتر اولیه (فاز اول) طی یکماه آینده با تزریق مالی مناسب و افزایش اعتبارات و تجهیزات انجام شده شاهد سرعت بیشتری در اجرای پروژه مذکور خواهیم بود.

به گفته محبت خواه در این بازدید نماینده مجلس و فرماندار و رؤسای راه و شهرسازی این شهرستان درخصوص تشکیل شورای مسکن پاکدشت، اجرای انشعابات و فعال شدن تمام جبهه های کاری توافق کردند.

طرح کمربندی پاکدشت در سفر استانی دولت دهم به تصویب رسید که فاقد ردیف بودجه بوده و از یک ردیف متناسب با حجم اعتبار مورد نیاز بهره‌مند نبوده است.

 آزادسازی و تملک اراضی، از موارد حائز اهمیت در پیشبرد طرح کمربندی پاکدشت است که در سال‌های گذشته به دلیل عدم تأمین اعتبار محقق نشده است.

این کمربندی ۳۲ کیلومتری  که با گذشت ۱۳ سال همچنان نیمه تمام باقی مانده، از ابتدای شهر فرون‌آباد پاکدشت از محور امام رضا(ع) جدا شده و پس از طی مسیر، از انتهای شهر شریف‌آباد، بار دیگر خودروها را به محور امام رضا(ع) وارد می‌کند.

شایان ذکر است، پاکدشت با ۳۵۰ هزار نفر جمعیت در ۲۵ کیلومتری جنوب‌ شرق تهران و در مسیر محور امام رضا(ع) واقع شده است.