سنندج - ایرنا - رییس حوزه هنری کردستان گفت: امروزه وجود پیوست فرهنگی برای تمام فعالیت‌ها و اقدامات ادارات و سازمان‌های دولتی به یک اصل تبدیل شده است و در پیشبرد اهداف جامعه، نقشی اساسی دارد.

به گزارش ایرنا، امین مرادی عصر یکشنبه در نشست با شهردار سنندج اظهار داشت: حوزه هنری انقلاب اسلامی در ۲ حوزه سخت‌افزاری و نرم‌افزاری دارای ظرفیت‌های خوبی است و این آمادگی وجود دارد تا از این ظرفیت‌ها در راستای کمک به توسعه فرهنگ و هنر در سنندج بهره گرفته شود.

وی افزود: حوزه هنری استان کردستان به دلیل جلب اعتماد و همراهی اصحاب فرهنگ و هنر، ارتباط و تعامل مناسبی با این قشر دارد و میزان حضور و مشارکت آنها در فعالیت‌ها و برنامه‌های ما نیز قابل توجه بوده است.

رییس حوزه هنری کردستان اضافه کرد: این اعتماد و همراهی سرمایه بسیار خوبی در راستای کمک به توسعه فرهنگ و هنر در شهر سنندج است و شهرداری به عنوان نهاد متولی امور شهر می‌تواند از این ظرفیت استفاده کند.

مرادی با بیان اینکه حوزه هنری زیرساخت های خوبی در اختیار دارد، افزود: پردیس سینمایی بهمن سنندج به عنوان یکی از مهمترین اماکن فرهنگی در سطح کشور آماده همکاری و تعامل با شهرداری سنندج است.

وی زیرساخت اصلی رسیدن به توسعه را توجه ویژه به مساله فرهنگ دانست و گفت: زمانی که فرهنگ در یک جامعه رشد و نمو داشته باشد، دیگر بخش‌ها نیز در مسیر توسعه و پیشرفت قرار می‌گیرند و به همین دلیل شهرداری باید در کنار تمام فعالیت‌های خود در حوزه‌های عمرانی، اجتماعی و اقتصادی، توجه به مساله فرهنگ را نیز در اولویت قرار دهد.

رییس حوزه هنری کردستان با بیان اینکه امروز دیگر وجود پیوست فرهنگی برای تمامی فعالیت ها و اقدامات یک اصل است، گفت: توجه به این مهم باعث می شود شهرداری بتواند به شکل بهتری فعالیت‌های عمرانی و خدماتی خود را در سطح شهر توسعه داده و با کمترین چالش آنها را به سرانجام برساند.

شهردار سنندج نیز در این دیدار اظهار داشت: حوزه هنری در راستای کمک به ارتقای فعالیت‌های فرهنگی و هنری نقش مهمی داشته و شهرداری نیز آماده همکاری و تعامل مناسب با این نهاد در استان است.

سید انور رشیدی با تاکید بر نقش فرهنگ و هنر در راستای توسعه پایدار شهر، اضافه کرد: یکی از اولویت‌های شهرداری سنندج در این دوره، توجه به پیوست فرهنگی برای فعالیت‌های عمرانی و خدماتی است و این مهم از روز نخست در دستور کار قرار گرفته است.

وی اضافه کرد: ما آمادگی داریم تا در قالب امضای یک تفاهم‌نامه همکاری، فعالیت‌های مشترکی را با حوزه هنری استان کردستان داشته باشیم و بدون شک این همکاری زمینه‌ساز رشد و ارتقای مساله فرهنگ و هنر در استان می‌شود.

شهر سنندج با بیش از ۵۰۰ هزار نفر جمعیت، توسط سه منطقه شهرداری اداره می‌شود.