اراک - ایرنا - استاندار مرکزی گفت :دانشگاه فرهنگیان این استان با کمبود ۵۳۰ تخت خوابگاهی مواجه است که این نقیصه باید با مشارکت هوشمندانه خیران در اسرع وقت رفع شود.

 سید «علی آقازاده» روز دوشنبه در نشست هیات امنای دانشگاه فرهنگیان استان مرکزی، افزود: ۵۰ میلیارد ریال از سوی یک خیر مدرسه‌ساز برای ساخت خوابگاه دانشجویی این دانشگاه در زمینی به مساحت ۲ هزار و ۵۰۰ متر مربع تعهد شده است و می‌طلبد که دانشگاه فرهنگیان کشور با تامین مبالغ مالی مناسب برای تکمیل این طرح تا مهرماه سال آینده پای کار بیاید و با راه‌اندازی این مجموعه تخت‌های خوابگاهی تامین شود.
وی ادامه داد: کمبود تخت خوابگاهی برای این مجموعه آموزش عالی باید در سال تحصیلی جاری با همراهی سایر بخش‌ها و با اختصاص فضاهای موجود در استان جبران شود تا این معضل سال آتی با اتمام طرح خوابگاه خیرساز به صورت ریشه‌ای حل شود.

استاندار مرکزی خاطرنشان کرد: مقامات این استان برای اختصاص ۱۰۰ هکتار زمین  ایجاد مجتمع دانشگاهی فرهنگیان پیگیری زیادی انجام داده‌اند و تشریفات اداری این زمین در محدوده شهر امیرکبیر در دست انجام است تا بستر مناسب برای آغاز عملیات اجرایی مهیا شود.
آقازاده با یادآوری اجرای عملیات بازسازی نمازخانه دانشگاه فرهنگیان زینب کبری(س) اراک گفت: تعمیر و بازسازی این نمازخانه ۱۰ میلیارد ریال اعتبارد نیاز دارد که استانداری مرکزی آمادگی دارد پنج میلیارد ریال از منابع مالی مذکور را تامین و بقیه از محل اعتبارات خیران و دانشگاه فرهنگیان کشور تامین شود.
رئیس سازمان برنامه و بودجه استان مرکزی نیز در این نشست گفت: ۲ میلیارد ریال اعتبار پارسال از محل منابع استانی به دانشگاه فرهنگیان استان اختصاص یافت. 
«رقیه یادگاری» افزود: مجوزی برای ارایه منابع مالی از محل اعتبارات توازن ملی  امسال به دانشگاه‌ها داده نشده و آمادگی لازم برای ارایه اعتبار از سایر ردیف‌های مالی و بودجه به دانشگاه فرهنگیان وجود دارد.
 مدیریت پردیس دانشگاه فرهنگیان استان مرکزی نیز گفت: ۲ طرح خوابگاه خیرساز و سالن ورزشی در این دانشگاه آغاز شده‌ است.
«مجتبی حیدری» افزود: سالن ورزشی دانشگاه فرهنگیان استان مرکزی در زمینی به مساحت یک‌هزار و ۷۰۰ متر مربع و اعتبار ۱۱۰ میلیارد ریال آغاز شده که ۴۰ میلیارد منابع مالی این طرح به حساب این دانشگاه واریز شده‌ که با تحقق طرح مذکور استان مرکزی تنها استانی است که صاحب زیرساخت ورزشی با فضای و تجهیزات مناسب می‌شود.
مدیر پردیس دانشگاه فرهنگیان استان مرکزی گفت: این دانشگاه برای دانشجویان پسر ۲۹۷ تخت و برای دانشجویان دختر ۲۳۲ تخت خوابگاهی کمبود دارد که نیاز است این مشکل در اسرع وقت گره‌گشایی شود.
حیدری افزود: ۳۷ نفر رتبه زیر هزار در سال گذشته و ۵۹ دانشجوی زیر رتبه هزار امسال وارد این دانشگاه شده‌اند و نیاز است امکانات رفاهی دانشگاه  متناسب با خدمات‌گیران آموزشی گسترش یابد.

۲۳۰ هزار دانش آموزان در مراکز آموزشی استان مرکزی به تحصیل اشتغال دارند.