اراک - ایرنا - معاون نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت دانشگاه فرهنگیان کشور گفت: بیش از سه هزار دانشجو با رتبه برتر، سال تحصیلی جاری در رشته‌های مختلف دانشگاه فرهنگیان کشور جذب شدند.

«رضا کچوییان» روز دوشنبه در حاشیه آئین استقبال از دانشجو معلمان دانشگاه فرهنگیان استان مرکزی، افزود: ۲۵ هزار دانشجو سال تحصیلی جدید در دوره کارشناسی وارد دانشگاه فرهنگیان کشور شدند که حدود ۵۰ درصد آنان دختر هستند.

وی ادامه داد: بهبود خدمات مطلوب به دانشجویان دانشگاه فرهنگیان کشور از برنامه‌های اولویت‌دار مسئولان این دانشگاه است.

معاون نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت دانشگاه فرهنگیان، بازگشایی مدارس، دانشگاه و ارایه آموزش حضوری به دانشجویان را از برنامه‌های اولویت‌دار این دانشگاه عنوان کرد و گفت: این مرکز آموزش عالی آمادگی کامل برای بازگشایی  پس از اعلام ستاد ملی کرونا و تکمیل واکسیناسیون دانشجویان را دارد.

کچوییان افزود: امکان ارایه آموزش‌های مجازی حرفه‌ای در بعضی رشته‌ها وجود دارد اما آموزش‌های علمی و کارورزی در رشته معلمی باید به‌صورت حضوری برگزار شود.

مدیریت امور پردیس‌های دانشگاه فرهنگیان استان مرکزی نیز گفت: ۳۷ دانشجوی نخبه با رتبه زیر هزار سال گذشته و ۵۹ دانشجوی با رتبه علمی کمتر از هزار امسال وارد این دانشگاه شده‌اند و می‌طلبد که امکانات رفاهی  متناسب با خدمات‌گیران آموزشی گسترش یابد.

«مجتبی حیدری» افزود: ۵۴۵ ظرفیت خوابگاهی در دانشگاه فرهنگیان زینب کبری(س) استان مرکزی وجود دارد که ۲۴۹ دانشجو خوابگاهی امسال و ۵۲۸ دانشجو خوابگاهی از سال ۹۷ تا ۹۹ وارد این دانشگاه شدند.

وی ادامه داد: ۲۳۲ تخت خوابگاهی اکنون در دانشگاه فرهنگیان زینب کبری(س) استان مرکزی وجود دارد و ۵۱۴ دانشجوی خوابگاهی نیز از سال ۹۷ تا ۹۹ و ۳۰۹ دانشجو خوابگاهی امسال وارد دانشگاه شهید باهنر این استان شدند که اکنون کمبود ۲۹۷ تخت خوابگاهی در این دانشگاه وجود دارد.

۶۷ هزار و ۱۴۹ دانشجو استان مرکز در ۷۵ مرکز آموزش عالی اشتغال به تحصیل هستند.

استان مرکزی با دارا بودن ۱۲ شهرستان دارای بیش از یک میلیون و ۴۰۰ هزار نفر جمعیت است.