ارومیه- ایرنا- رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی گفت: ۲۰ میلیارد ریال پرونده تخلف در نانوایی‌های این استان تشکیل و جهت رسیدگی و صدور حکم نهایی به مراجع ذی‌صلاح ارجاع شد.

غلامرضا بابایی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این میزان جریمه در قالب یک هزار و ۸۵۸ فقره پرونده تخلفات صنفی تشکیل و ثبت شده است.

وی ادامه داد: طی امسال در مجموع در راستای نظارت بر عملکرد واحدهای پخت و توزیع نان ۱۶ هزار و ۵۳ مورد بازرسی انجام شده است.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی گفت: همچنین جهت کنترل و نظارت بر عملکرد واحدهای تولید آرد ۱۰۹ مورد بازرسی با تشکیل ۹۲ فقره پرونده تخلف برای کارخانجات آرد با عنوان توزیع خارج از شبکه تشکیل و به تعزیرات حکومتی استان ارسال شد.

بابایی بیان کرد: در این مدت ۲ هزار و ۲۶۸ مورد بازرسی از واحدهای نانوایی شهرستان ارومیه انجام و ۳۶۶ فقره پرونده تخلف تشکیل شده است.

وی تاکید کرد: واحدهای پخت نان موظف به رعایت ساعات کاری و ایام تعطیلی مقرر از سوی اتحادیه نانوایان هستند.

وی بیان کرد: در صورت مشاهده هرگونه تعطیلی خارج از وقت مقرر از سوی واحدهای پخت نان با متخلفان مطابق قانون نظام صنفی رفتار خواهد شد.

به گزارش ایرنا، همشهریان در صورت مشاهده هرگونه تخلف از سوی واحدهای نانوایی را از طریق سامانه ۱۲۴ ستاد خبری با مسوولان در میان بگذارند تا در اسرع وقت و کمترین زمان مورد بررسی و رسیدگی قرار گیرد.