تهران- ایرنا- مدیر جهاد کشاورزی شمیرانات اعلام کرد: شمیرانات در سال جاری با برداشت ۸۱ هزار تن گیلاس از باغات این شهرستان در سطح هر هکتار و کیفیت خوب محصول، موفق به کسب رتبه اول در سطح استان تهران شد.

رضا نامجویان صبح سه‌شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: مسلم نظرآهاری از باغدران شهرستان شمیرانات، با برداشت ۴۳ تن گیلاس در هکتار، به عنوان کشاورز نمونه رتبه نخست کشور را کسب کرد.

وی اظهار داشت: همچنین آلبالو و سیب شهرستان به ترتیب با تولید ۹ هزار تن و ۴۹ هزار تن رتبه اول و دوم استان تهران را کسب کردند.

مدیر جهاد کشاورزی شمیرانات با اعلام اینکه تولید سالانه عسل شهرستان به ۲۰۰ تن رسیده است، خاطرنشان کرد: شمیرانات دارای ۲۵۶ زنبوردار و ۲۰ هزار کلونی کندوی زنبور عسل است.

به گفته نامجویان، کارگاه آموزشی مهارتی پرورش زنبور عسل با مطالب کاربردی و فنی مناسب، با آموزش۴۶۴ نفر روز (۴ جلسه برای ۱۱۶ نفر) از بهره‌برداران در محل مرکز جهاد کشاورزی لواسانات برگزار شد.

وی افزود: همچنین برگزاری دوره پرورش قارچ در شمیرانات به صورت مهارتی با هدف اشتغال‌زایی بهره‌برداران با آموزش ۱۴۰ نفر روز با ارائه گواهی آموزشی انجام گرفت.

به گزارش ایرنا، شمیرانات دارای ۷ هزار و ۱۰۰ هکتار زمین کشاورزی است و تولید سالانه محصولات دامی و کشاورزی (عمدتاً باغی) آن به ۱۲۹ هزار تن می‌رسد؛ این شهرستان در تولید گیلاس، آلبالو، گردو، سیب و عسل هر ساله رتبه‌های خوبی را در سطح کشور کسب می‌کند و کشاورزانی از این خطه به عنوان کشاورزان برتر کشور منتخب می‌شوند.