گناباد - ایرنا - رییس اداره برق گناباد گفت: طی نیمه نخست امسال ۱۳۶ میلیارد ریال برای اجرای طرحهای برق‌رسانی و کاهش مشکلات برق در این شهرستان خراسان رضوی هزینه شد.

روح‌الله جلیلی روز پنجشنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا افزود: تعویض ۱۴ کیلومتر شبکه فشار ضعیف مسی با کابل عایق خودنگهدار سه فاز در راستای حفاظت از محیط زیست، تقویت شبکه و بهبود کیفیت ولتاژ و کاهش خاموشی از جمله اقدامات اداره برق گناباد طی نیمه نخست امسال است که با هزینه ۲۶ میلیارد ریال  اجرا شد.

وی ادامه داد: در این مدت جابه‌جایی چهار دستگاه پست توزیع عمومی و ۱۸۲ تیر برق که به علت تعریض و عقب‌نشینی در وسط معابرعمومی قرار گرفته بود با همکاری شهرداریها و دهیاریها برای حذف نقاط حادثه‌خیز و کاهش حوادث و خطرات خسارات به مردم با هزینه ۱۱ میلیارد ریال اجرا شد.

رییس اداره برق گناباد گفت: همچنین پیگیری احداث دومین پست فوق توزیع برق در راستای تقویت زیرساختهای موجود و اختصاص ۲ دستگاه خودرو عملیاتی بالابر و کامیونت جهت تقویت ناوگان خودرویی برای خدمات رسانی بهتر به مشترکان با هزینه ۴۵ میلیارد ریال انجام شد.

وی افزود: ۹ میلیارد ریال نیز برای اجرای شبکه‌های روشنایی معابر شهری و روستایی گناباد در نظر گرفته شده بود که این اقدام با هزینه‌ ۴۵ میلیارد ریال عملیاتی شد.

جلیلی ادامه داد: برق رسانی به روستای چاه‌طاقی نیز با ساخت ۶ کیلومتر شبکه برق فشار متوسط و ضعیف انجام شد و ساخت، نصب و راه‌اندازی یک دستگاه پست توزیع عمومی برق و اجرای طرح اصلاح و تقویت شبکه‌های برق روستایی این شهرستان نیز از دیگر اقدامات برای توسعه شبکه برق رسانی در این خطه طی این مدت بود. 

۵۰ هزار مشترک در مناطق شهری و روستایی گناباد زیرپوشش خدمات اداره برق هستند. 
مرکز شهرستان ۹۳ هزار نفری گناباد در ۲۸۷ کیلومتری جنوب مشهد قرار دارد.