مشهد- ایرنا- رییس مرکز وکلا،کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضائیه در خراسان رضوی گفت: اغلب شکایات از وکلا ناشی از اطلاعات نادرست و ابهامات از حقوق بین وکیل و موکل است و کمتر از ۳۰ درصد از پرونده‌ها و شکایات مربوط به وکلا در سال به فرایند رسیدگی منجر می‌شود.

علی غفوری روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: به همین خاطر روزانه یک وکیل در بخش مشاوره  مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضائیه برای ارائه خدمات مشاوره‌ای به شاکیان حضور دارد.
وی اضافه کرد: واحد صلح و سازش این مرکز نیز با هدف تقویت عدالت ترمیمی فعال شده تا بتوان از ظرفیت صلح و سازش بین شاکی و متشاکی برای حل مشکل استفاده کرد.
رییس مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضائیه در خراسان رضوی گفت: با این اقدامات، پرونده‌ شکایات به حداقل کاهش می‌یابد، به طوری که سال گذشته از ۱۰۰ پرونده در این بخش فقط ۱۲ پرونده به دادسرا ارجاع شد و بقیه در مراحل اول و دوم بررسی به مصالحه ختم شد.

غفوری افزود: دوشنبه‌های هر هفته نیز یک وکیل به صورت رایگان در دفاتر تسهیلگری حاشیه شهر مشهد برای پاسخگویی و مشاوره به شهروندان حضور دارند و خدمات حقوقی را به صورا رایگان ارائه می‌دهند.
چهار هزار و ۵۰۰ وکیل در استان فعال هستند.