گناباد- ایرنا- تمرین ایمنی و زلزله برای آمادگی در مقابل وقوع احتمالی این رخداد طبیعی با حضور ماموران دستگاههای امدادی و اجرایی عضو ستاد شهرستانی مدیریت بحران در گناباد واقع در جنوب خراسان رضوی برگزار شد.

رییس جمعیت هلال احمر گناباد روز پنجشنبه در حاشیه این تمرین به خبرنگار ایرنا گفت: این برنامه با هدف هم‌افزایی، هماهنگی و سنجش آمادگی دستگاههای اجرایی و امدادرسان در برابر حوادث غیرمترقبه همچون زلزله برنامه‌ریزی و اجرا شد.

نرگس افرادی افزود: ماموران دستگاههای اجرایی و امدادرسان شامل آتش‌نشانی و خدمات ایمنی، جمعیت هلال احمر، اورژانس و فوریتهای پزشکی، شهرداری و فرماندهی انتظامی در این چارچوب ضمن نمایش توانمندیهای روزآمد برای کاهش تبعات زلزله و ارایه خدمات امدادی در زمان بروز حادثه پیش‌بینی نشده، نقاط ضعف و قوت خود را در مواجهه با مخاطرات و حوادث واقعی ارزیابی کردند. 

وی ادامه داد: بر این اساس امروز به دنبال اعلام زلزله فرضی و فراخوان عمومی، دستگاههای امدادی عضو ستاد مدیریت بحران شهرستان گناباد به محل تمرین اعزام شدند و به امدادرسانی مصدومان فرضی و اطفای حریق ناشی از آن پرداختند.

رییس جمعیت هلال احمر گناباد گفت: در این مانور کلیه اقدامات مرتبط با تخلیه ایمن، تریاژ ، انتقال مصدوم، نسبت چادرهای امدادی، کار با تجهیزات بهداشتی، و نحوه استاندارد اطفاء حریق تمرین شد.

وی افزود: مانور ایمنی و زلزله همه ساله با هدف ارزیابی آمادگی دستگاههای اجرایی عضو ستاد هماهنگی مدیریت بحران در شهرستان گناباد برگزار می شود.

گناباد با توجه به قرار داشتن روی خط گسل زلزله از نقاط حادثه خیر در زمان وقوع حوادث پیش بینی نشده مانند زلزله به شمار می رود که افزایش آمادگی برای ارایه خدمات امدادی در زمان وقوع این حوادث ضروری است.

در زلزله سال ۱۳۴۷ بخش کاخک گناباد حدود ۲۰ هزار نفر زیر آوار جان باختند.