تهران – ایرنا- غرب آمریکا به خصوص ایالت‌های کالیفرنیا و آریزونا که تا چندی پیش با پدیده آتش‌سوزهای مهیب ناشی از تغییرات آب و هوایی مواجه بود اکنون بارندگی های ویرانگر، زندگی حدود ۱۳ میلیون نفر از ساکنان این بخش از آمریکا را تحت تاثیر قرار داد و علاوه بر ایجاد خسارت موجب قطع برق ده‌ها هزار مشترک شد.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا، سی ان ان گزارش داد: مناطق مرتفع کالیفرنیا نه تنها پس از وقوع توفان شنبه تا دوشنبه از سمت اقیانوس آرام، شاهد بارش نا بهنگام برف بود بلکه بارندگی‌های شدید باعث جاری شدن سیل شد.

خطر رانش زمین

این شبکه خبری افزود: با اعلام هشدار جاری شدن سیل در بخش‌هایی از ایالت کالیفرنیا، به علت آتش سوزی‌های مهیب، اکنون بارندگی‌های شدید امکان رانش زمین در بسیاری از مناطق ایالت کالیفرنیا را موجب شده است.

بادهایی به شدت توفندهای دریایی

سی ان ان ادامه داد: بارندگی‌های ویرانگر در غرب آمریکا همراه با وزش باد است که شدت وزش باد ۶۲تا۶۷مایل بر ساعت (۱۰۰ تا ۱۰۷ کیلومتر در ساعت) و نزدیک به قدرت و شدت توفندهای دریایی است.

قطع برق 

این رسانه تصویری آمریکایی اضافه کرد: شدت بارندگی و وزش باد به اندازه‌ای بود که تاکنون نزدیک به ۲۳۵ هزار مشترک برق اکثرا واقع در ایالت کالیفرنیا  و بخشی نیز در ایالت واشنگتن (واقع در شمالغرب آمریکا) در خاموشی و با قطع برق مواجه‌اند.

این سامانه جوی از ایالت کالیفرنیا درحال پیش روی به بخش ایالت‌های میانی در آمریکا است.

۱۳میلیون نفر تحت تاثیر شرایط بارندگی سیل آسا

درهمین حال نشریه آمریکایی نیوزویک با پرداختن به این خبر گزارش داد: وقوع بارندگی‌های سیل آسا از کالیفرنیا تا ایالت آریزونا گسترش داشته و زندگی ۱۳ میلیون نفر از ساکنان این دو ایالت را تحت تاثیر خود قرار داده است، جاری شدن سیل باعث بسته شدن برخی راه‌ها و بزرگراه‌ها در ایالت آریزونا شد.

اروپام **۱۳۰۲**