قزوین – ایرنا – رییس سازمان بسیج دانش آموزی استان قزوین گفت: ۲۰۰ برنامه به مناسبت فرارسیدن هفته بسیج دانش آموزی و هفته استکبارستیزی در استان قزوین برگزار می‌شود.

به گزارش ایرنا، سرهنگ محمد سرباز روز چهارشنبه در نشست خبری اعلام برنامه های هفته بسیج دانش آموزی، اظهار داشت: امسال هفته بسیج دانش آموزی با شعار نوجوانان انقلابی، پیشگامان گام دوم انقلاب اسلامی برگزار می شود.

وی افزود: مهمترین برنامه های این هفته شامل ایراد سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه سراسر استان، غبار روبی مزار شهدا، نواختن زنگ ایثار و شهادت، دیدار با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهر قزوین، تجلیل از دانش آموزان و مدال آوران لیگ علمی پایا، واکسیناسیون دانش آموزان در مدارس منتخب استان قزوین، دیدار فرماندهان حوزه مقاومت بسیج دانش آموزی با فرمانده سپاه صاحب الامر (عج) استان قزوین، برگزاری مسابقات ورزشی، نشست صمیمانه دانش آموزان مجامع علوی و فاطمی، برگزاری پویش ها و جشنواره های مختلف است.

این مسوول گفت: در پایان این هفته در صورت وضعیت مطلوب کرونایی تجمع ۱۳ آبان به صورت باشکوه در استان برگزار خواهد شد که برای این موضوع منتظر تایید ستاد کرونا در استان قزوین هستیم.

سرباز اضافه کرد: دانش آموزان، نماد امیدآفرینی و امید به آینده در کشور هستند و  مقام معظم رهبری هم در بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی به آنها توجه ویژه ای داشته که نشان دهنده اهمیت آنها برای موفقیت جامعه است.

وی اظهار داشت: هفته بسیج دانش آموزی و استکبار ستیزی با شهادت محمد حسین فهمیده، الگوی نوجوانان انقلابی و دانش آموزان ایران اسلامی آغاز می شود و تا روز استکبار ستیزی در ۱۳ آبان ادامه دارد.

سرباز افزود: ۱۳ آبان، یادآور دشمنی بیش از ۷۰ ساله دولت آمریکا علیه ملت ایران است که از سال ۱۳۳۲ با انجام کودتا ملت ایران را از روی کارآمدن دولتی مردمی، محروم کرد و در طول سال ها به روش های مختلفی به دشمنی به انقلاب اسلامی و مردم پرداخت.

این مسوول با بیان اینکه البته آمریکا در بسیاری از توطئه ها با توجه به بصیرت و هوشیاری مردم شکست خورده است، گفت: امروز با توجه به رشادت های رزمندگان اسلام و بصیرت مردم شاهد شکست توطئه های آمریکا و رژیم صهیونیستی در منطقه و سراسر دنیا هستیم که نشان دهنده اقتدار روز افزون ایران اسلامی است.