خلیل رنجبر روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: صبیحه حسین پناهی مربی مرکز مشکلات ویژه یادگیری مدرسه رهنما در سنندج است که در گروه دانش آموزان دارای مشکلات ویژه یادگیری جشنواره الگوی برتر تدریس مقام برتر کشوری را به خود اختصاص داد.
وی گفت: این جشنواره با هدف توسعه زمینه پژوهشگری و ارتقای مهارتهای حرفهای معلمان، به اشتراکگذاری تجارب زیسته معلمان بهویژه در دوران کرونا و آشنایی و بهره مندی کارکنان از فناوریهای نوین و شناسایی و ترویج روشها و تجربه موفق و کارآمد تدریس برگزار شد.
رییس آموزش وپرورش استثنایی کردستان یادآور شد: تنوع نیازها در دانشآموزان با نیازهای ویژه این ضرورت را ایجاب می کند تا ارتقا وبه روزآوری تخصص ومهارت معلمان مدنظر قرار گیرد.
وی افزود: نقش معلم به عنوان هدایت کننده ومؤثرترین عنصر در فرآیند آموزش وپرورش اجتناب ناپذیر است لذا تغییرات وتحولات در نوع وچگونگی آموزش وارتقای توانمندی معلمان در برنامه های آموزشی باید در اولویت قرار گیرد.
رنجبر اظهار داشت: معلمی دارای عملکرد بهتر وتدریس کارآمدتری است که باید دارای دانشی بیشتر، روشهای تدریس خلاقانه تر ومهارت بکارگیری روشهای جدید وفعال تدریس وارزیابی باشد واز روشهای مختلف ارزشیابی استفاده کند و بی شک، توانمندی معلمان موجب رشد دانش آموزان شده وسطح یادگیری ومهارت را در آنان ارتقا میدهد.
در سال تحصیلی جاری هشت هزار و ۴۱۰ دانشآموز با نیاز ویژه در مدارس ویژه، مرکز مشکلات یادگیر ی و مدارس تلفیقی و مدارس عادی تحصیل میکنند.