قزوین-ایرنا-دادستان عمومی و انقلاب قزوین گفت: نظارت‌ها در حوزه جلوگیری از قاچاق کالا آنگونه که باید نیست که در صورت تداوم این روند، اقتصاد استان فلج می‌شود.

به گزارش ایرنا، محمد قاسمی روز چهارشنبه در قرارگاه استانی مبارزه با قاچاق کالا و ارز، افزود: سازمان های متولی در امر جلوگیری از قاچاق کالا باید در انجام وظایف خود در این زمینه آماده تر از قبل باشند چون آمارهایی که در جلسات ارائه می شود با آنچه در کف بازار وجود دارد، مغایر است. 

وی با بیان اینکه عمل به مصوبات قرارگاه استانی مبارزه با قاچاق کالا و ارز وظیفه ذاتی تمام دستگاه‌های متولی است، تصریح کرد: با توجه به اینکه میزان قاچاق در استان قزوین به شدت افزایش یافته است، باید بررسی کرد که در ۶ ماه گذشته، چه تعداد از مصوبات جلسات قبل اجرایی شده و در اجرای کدام مصوبه کوتاهی صورت گرفته است.

قاسمی ادامه داد:امروزه شگردها و شیوه‌های قاچاق کالا تغییر کرده و بسیاری از قاچاق های صورت گرفته به واسطه وسایل نقلیه عمومی انجام شده است.

دادستان قزوین با بیان اینکه بسیاری از کشفیات مواد مخدر توسط نیروی انتظامی، از اتوبوس های ناوگان حمل و نقل عمومی بوده است، اظهار داشت: یکی از راه های رصد و جلوگیری از قاچاق کالا استفاده از ظرفیت اداره پست است و تشکیلات قضایی استان، آمادگی لازم را برای جلوگیری از قاچاق در استان دارد.

وی تصریح کرد: همسان سازی قیمت، یکی دیگر از نیازهای بازار است که به همین دلیل در رابطه با گوشت قرمز و همچنین نهاده دام سنگین شاهد بیشترین تخلف هستیم.

قاسمی با بیان اینکه مشکلات موجود در رابطه با دام سنگین باید به زودی حل و فصل شود،افزود: بسیاری از دامداران مشکل آذوقه دارند و نهاده در بازار، چهار برابر قیمت مصوب به فروش می رسد و این مسائل اگر کنترل نشود، اقتصاد استان را در آینده فلج می کند.