زاهدان_ایرنا_ استاندار سیستان و بلوچستان تاکید کرد: برای حمایت از تولیدات بومی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان کالاهای پزشکی مورد نیاز خود را از واحدهای صنعتی داخل استان تامین کند.

به گزارش ایرنا حسین مدرس خیابانی روز چهارشنبه در بازدید از واحد صنعتی محمدآباد هامون اظهارداشت: دیوان محاسبات و سازمان بازرسی نیز توصیه کردند تا تجهیزات پزشکی مورد نیاز از واحدهای تولیدی داخل استان تامین شود.

وی با بیان اینکه که اگر تجهیزاتی که در داخل استان تولید می‌شود را از خارج وارد کنیم باید هزینه حمل و نقل بپردازیم که مقرون به صرفه نیست.
استاندار سیستان و بلوچستان تصریح کرد: دستگاه‌های نظارتی که نقش اصلی را دارند تاکید کرده اند برای تهیه کالاهای موردنیاز از واحدهای تولیدی استان هیچ مانعی وجود ندارد.

منصور بیجار معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سیستان و بلوچستان نیز گفت: ظرفیت‌های مورد نیاز برای استفاده از تولیدات داخل استان وجود دارد مگر اینکه خود دستگاه نخواهد.

بازدید استاندار از واحدهای تولیدی شهرک صنعتی محمدآباد شهرستان هامون 

حسین مدرس خیابانی استاندار سیستان و بلوچستان به منظور بررسی وضعیت فعالیت واحدهای اوشیدا و ریسندگی و بافندگی در شهرک صنعتی محمدآباد شهرستان هامون، از این شهرک صنعتی بازدید کرد.

 به گزارش روابط‌عمومی استانداری این دو واحد تولیدی بر اساس ارقام دفتری توانسته‌اند با سرمایه گذاری ۷۱هزار و ۵۸۶میلیون ریال برای ۱۹۶ نفر ایجاد اشتغال کنند.

در این بازدید که حبیب‌الله دهمرده نماینده مردم سیستان در مجلس شورای اسلامی نیز حضور داشت؛ مقرر گردید؛ بر اساس مشکلات طرح شده توسط مدیران واحدهای تولیدی، ستاد تسهیل و رفع موانع تولید در اسرع وقت تشکیل و راهکارهای لازم را برای رفع مشکلات این واحدها ارایه دهند.

 گفتنی است؛ در سطح منطقه سیستان ۷شهرک و ناحیه صنعتی مستقر است و در شهرک صنعتی محمدآباد نیز ۴۱واحد تولیدی با ظرفیت  اشتغال ۷۱۱نفر و سرمایه گذاری ۲۱۴میلیارد ریال مستقر هستند.

شهرک‌ها و نواحی صنعتی منطقه سیستان در گستره‌ی ۳۵۳هکتاری احداث شده‌اند که ۵۴واحد تولیدی با اشتغال ۹۱۲نفر و سرمایه‌گذاری ۳۸۰میلیارد ریال در آن فعال هستند.
@ostansb