یزد- ایرنا- نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه یزد با بیان اینکه مسئولان دستگاه‌های متولی نه تنها بر محتوای آموزش های ارایه شده در مهد کودک‌ها نظارت کنند گفت: تحصیل در دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی زمینه ای برای کارآفرینی افراد پس از دانش آموختگی باشد.

به گزارش روز پنجشنبه دفتر امام‌جمعه یزد، آیت‌الله محمدرضا ناصری یزدی در جلسه شورای معاونان آموزش و پرورش استان یزد، خواستار توجه به تحول در آموزش مهدکودک‌ها شد و تصریح کرد: محتوایی که این مراکز در سنین پنج و شش سالگی به کودکان ارایه می‌دهد می‌تواند در هویت، تفکر و تعقل آن‌ها اثرگذار باشد بنابراین نیاز به نظارت جدی بر محتواهای ارایه شده در این مراکز ضروری است.

وی تربیت کودکان را منشأ خیر و برکت برای آینده کشور عنوان کرد و افزود: جمعیت ایران به سمت پیر شدن پیش می‌رود ، اگر جمعیت جوان فعلی را تربیت و تقویت نکنیم کشور در آینده با مشکل نیروی انسانی مواجه می‌شود.

به گفته وی مساله اصلی در حوزه آموزش و پرورش، ارتقای کیفیت آموزشی ، تربیت دینی ، تقویت تفکر، تعقل و تدین دانش آموزان است، در مواردی احساس می‌شود، کارهای ستادی اصل و این موارد، به عنوان حاشیه مدنظر است.

رییس شورای فرهنگ عمومی استان یزد بر لزوم تحول در سیستم و سبک آموزشی تاکید کرد و ادامه داد: قدرت تعقل و تشخیص حق از باطل باید از دوران کودکی به فرزندان آموزش داد که این مهم در سیستم آموزشی ما مورد غفلت قرار دارد و اجرای سند تحول می‌تواند خلأ‌های موجود را پر کند.

نماینده ولی‌فقیه در استان یزد یادآور شد: امروز به واسطه کلاس‌های آنلاین( برخط ) و غیرحضوری، فضای مجازی تاثیر بالایی بر تغییر رفتار و نگرش دانش‌آموزان گذاشت و گاه آثار نامطلوبی در سبک زندگی آن‌ها ایجاد می‌کند ،  لازم است معلمان و مربیان هدف زندگی را به دانش آموزان نشان دهند و در مسیر  تربیت به آن‌ها الگو معرفی کنند.

هم اکنون در ۶۷ واحد آموزش عالی یزد حدود ۷۰ هزار دانشجو در حال تحصیل هستند و  ۲۸۵ هزار دانش آموز ه در ۲ هزار و ۱۰۰ واحد آموزشی و حدود پنج هزار طلبه هم در ۲۲ حوزه علمیه استان تحصیل می‌کنند.

یزد یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر جمعیت دارد که ۸۷ درصد در ۲۴ شهر زندگی می کنند