بیرجند - ایرنا - مسوول سازمان بسیج سازندگی سپاه انصارالرضا (ع) خراسان‌ جنوبی گفت: ۲۱ گروه جهادی از شهریور ماه تاکنون در زمینه مرمت، بهسازی، رنگ‌کاری، نقاشی، دیوارکشی، تعمیر میز و صندلی ۲۸ مدرسه استان فعالیت داشته‌اند.

مهدی هنری روز جمعه در بازدید از فعالیت گروه جهادی شهید زارعی اظهار داشت: این گروه‌های جهادی به تعداد ۳۲۰ نفر خدماتی را به ارزش ریالی ۱۱۰ میلیون تومان ارائه کردند.

وی افزود: نیمه شهریور امسال طی مراسمی تفاهم‌نامه‌ای بین اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان و سازمان بسیج سازندگی سپاه انصارالرضا (ع) خراسان جنوبی با هدف ایجاد قرارگاه جهادگران مدرسه‌ساز منعقد شد.

مسوول بسیج سازندگی خراسان جنوبی هدف از ایجاد قرارگاه جهادگران مدرسه‌ساز را رفع کمبودهای زیرساختی فضای آموزشی و پرورشی استان ذکر کرد و گفت: با هماهنگی بیشتر و پشتیبانی قرارگاه استانی در زمینه تجهیز و نوسازی مدارس استان می‌توان فعالیت‌های بهتر و اثربخش‌تر انجام داد.

وی بیان کرد: یکی از اهداف اصلی اردوهای جهادی، انسان‌سازی و تربیت نیروهای انقلابی است که حضور جهادگران در برنامه‌های جهادی باعث تعالی و تربیت معنوی این افراد می‌شود.

هنری افزود: با انعقاد این تفاهم‌نامه قادر هستیم پروژه‌های بهتری را در مدارس یک و دو کلاسه انجام دهیم و بخشی از این برنامه‌ها در زمینه زیباسازی، رنگ‌آمیزی، توسعه و تجهیز مدارس است.

وی عنوان کرد: این فعالیت‌ها همچنین منجر به مشارکت و حضور بیشتر دانش‌آموزان در مدارس شده از طرفی زیباسازی مدارس باعث افزایش روحیه نشاط و شادابی دانش‌آموزان در مدارس و کمک به رشد تحصیلی آنها می‌شود.

وی با اشاره به برخی اقدامات قرارگاه جهادی شهید زارعی در اردوی جهادی روستای کلاته سلیمان گفت: این قرارگاه در عرصه احیا و مرمت دبستان میثاق روستای کلاته سلیمان اقداماتی از قبیل ترمیم و بازسازی تأسیسات آب و برق مدرسه، احداث آبخوری، تسطیح زمین ورزش مدرسه، لکه‌گیری و گچ‌کاری کل مدرسه، نقاشی کل ساختمان، رنگ‌آمیزی در و پنجره مدرسه، زیباسازی و دیوارنویسی مدرسه، توزیع بسته‌های لوازم‌التحریر بین دانش‌آموزان، شست و شو و نظافت کل مدرسه و برگزاری مراسم هیات انصارالشهدا را انجام داده است.