ارومیه- ایرنا- رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان غربی گفت: طی ۲۴ ساعت گذشته، ۲۳۳ نفر بر اثر ابتلا به کرونا در مراکز درمانی استان بستری شدند که بیشتر از روزهای گذشته است.

دکتر جواد آقازاده روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: طی ۲ ماه گذشته، فشار بسیار زیادی به کادر درمان در آذربایجان غربی به ویژه شهر ارومیه وارد شد و حتی در برخی روزها، تعداد بستری شدگان به رقم ۴۶۰ نیز رسید که در حال حاضر، این روند کمتر شده ولی همچنان ارقام بستری های روزانه بالاست.

وی اضافه کرد: طی ۲۴ ساعت گذشته، ۷۸۵ نفر در آذربایجان غربی به بیماری کووید ۱۹ مبتلا و نزدیک به ۳۰ درصد این تعداد، در مراکز درمانی بستری شدند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان غربی ادامه داد: با اضافه شدن این تعداد، کل بستری شدگان سندرم حاد تنفسی در استان به هزار و ۱۵۲ نفر رسید.

آقازاده گفت: همچنین در حال حاضر، ۲۴۹ نفر از بستری شدگان در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بوده و ۵۰ نفر نیز فقط با استفاده از ونتیلاتور تنفس می‌کنند.

وی از فوت ۱۶ نفر در آذربایجان غربی از جمله چهار تن در ارومیه، ۲ نفر در خوی و ۲ نفر در میاندوآب طی ۲۴ ساعت گذشته خبر داد و افزود: با اضافه شدن این تعداد، فوتی‌های ناشی از کرونا در استان به ۶ هزار و ۸۳۷ نفر رسید.

به گزارش ایرنا، از ابتدای شیوع ویروس کرونا ۳۰۳ هزار تن به این بیماری مبتلا شده اند که  ۵.۱ درصد کل مبتلایان کشور را شامل می شود.