به گزارش گروه فرهنگی ایرنا از روابطعمومی معاونت گردشگری وزارت میراثفرهنگی، گردشگری و صنایعدستی علیاصغر شالبافیان در دیدار با کیانوش گرامی نایب رییس انجمن بازیگران سینمای ایران و از اعضای هیات مدیره، ژگفت: پیوند تولیدات سینما و تلویزیون با صنعت گردشگری در قالب فیلم، سریال و مستند به منظور معرفی ظرفیتهای گردشگری کشور زمینهساز ورود به عرصه گردشگری فیلم است و بسیاری کشورهای دنیا از این ابزار در راستای تبلیغات و اطلاعرسانی منتفع میشوند.
وی با بیان اینکه انجمن بازیگران سینمای ایران ظرفیت قابل توجهی برای وزارت گردشگری به شمار میآید؛ افزود: اینکه معرفی مکانهای شناخته شده یا ناشناخته توسط هنرمندان این عرصه انجام گیرد در جذب مخاطبان تاثیرگذاری بیشتری نسبت به سایر روشهای اطلاعرسانی و تبلیغات دارد.
شالبافیان با اشاره به اینکه توزیع سفر همواره یکی از دغدغههای حوزه گردشگری به شمار میآید؛ یادآور شد: هنرمندان عرصه سینما و تلویزیون با معرفی مقاصد جدید نقش موثری در هدایت مردم در قالب گردشگران به سوی مقاصد کمتر شناخته شده دارند و سبب میشوند تا بار و تجمع سفرها از سوی استانهای پرمسافر برداشته شود.
او در ادامه با بیان اینکه رونق گردشگری میتواند در شهرها و روستاهای مختلف کشور، نشاط و رونق اقتصادی ایجاد کند؛ اظهار کرد: وقتی معرفی جاذبههای گردشگری روستاها و شهرهای کشور همراه انعکاس آیین، رسوم، سنت و فرهنگ بومی آن منطقه از زبان هنرمندان و بازیگران مطرح میشود؛ تاثیرات گستردهای در اذهان مخاطبان و در ابعاد مختلف ایجاد میشود که حرکت چرخه اقتصادی و نیز تحقق مهاجرت معکوس در برخی روستاها نمونهای از آن جمله است.
شالبافیان تامین محتوای گردشگری را نیز یکی دیگر از زمینههای همکاری گردشگری با عرصه هنر مطرح کرد و تاکید کرد: معرفی لوکیشن فیلمها به عنوان جاذبه گردشگری، انعکاس سکانس فیلمها در اقلام تبلیغاتی با هدف معرفی جاذبهها و همچنین بهره بردن از ظرفیت تصویربرداری تولیدات فرهنگی به منظور محتواسازی بخش تبلیغات و بازاریابی گردشگری بخش دیگری از ابعاد همکاری در این زمینه به شمار میآید.