مشهد- ایرنا- رییس کمیته رسانه و اطلاع‌رسانی ستاد اجرایی مدیریت کرونا در دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: هم‌اکنون ۶۷۵ بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های استان خراسان رضوی بستری شده و مراحل درمانی را می‌گذرانند.

دکتر محمد پهلوان روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: از ۲۸ مهرماه تاکنون تعداد کل بیماران کرونایی در بیمارستان های استان خراسان رضوی بین ۶۷۵ تا ۷۸۸ نفر در نوسان بوده است.
وی بیان کرد: هم اینک روزانه ۱۶۵ بیمار جدید کرونایی در بیمارستان های خراسان رضوی بستری می‌شوند که ۱۱۴ نفر از این تعداد متعلق به دانشگاه علوم پزشکی مشهد است که علاوه بر مشهد، ۱۵ شهرستان دیگر استان را زیر پوشش دارد.
وی تعداد بیماران بدحال کرونایی و بستری در بخشهای مراقبت‌های ویژه خراسان رضوی را نیز ۱۶۸ نفر عنوان کرد.
رییس کمیته رسانه و اطلاع‌رسانی ستاد اجرایی مدیریت کرونا دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: شایعات فضای مجازی در ایام بحران کرونا باورهای نادرست زیادی در جامعه ایجاد کرده است و از مردم می‌خواهیم که توجهی به این شایعات نکرده و اخبار درست کرونایی را از رسانه‌های معتبر دنبال کنند.
دکتر پهلوان افزود: ما به دنبال تقویت موضوعات پیشگیرانه هستیم، زیرا همواره معتقدیم که پیشگیری بهتر از درمان است و به این جمله کلیدی و حیاتی نباید تنها به عنوان یک شعار نگاه کرد.
مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مشهد افزود: خوشبختانه این دانشگاه در حوزه اطلاع‌رسانی عملکرد بسیار خوبی داشته است، اما آن را کافی نمی‌دانیم و همچنان در این حوزه باقوت تمام فعالیت خواهیم کرد.

۸۰ درصد جمعیت ۶ میلیون و ۸۷۰ هزار نفری خراسان رضوی زیر پوشش خدمات دانشگاه علوم پزشکی مشهد هستند و دانشگاههای علوم پزشکی سبزوار، گناباد، تربت‌حیدریه و دانشکده‌های پزشکی نیشابور و تربت‌جام نیز بقیه جمعیت این استان را زیر پوشش خدمات‌ بهداشتی و درمانی دارند.

 وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام کرد:‌ ۱۲۸ نفر دیگر طی ۲۴ ساعت گذشته جان خود را بر اثر کرونا جان خود را از دست دادند.