به گزارش ایرنا، سید جواد هاشمی روز شنبه در نشست با مدیرکل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری کهگیلویه و بویراحمد در یاسوج اظهار داشت: روابط عمومی دستگاه های اجرایی این استان باید علاوه بر نگرش هدایت ارتباطی و تبلیغی به جنبه عملکردی و جایگاه مدیریتی نیز توجه کنند.
وی افزود: هیچ فردی جز یک روابط عمومی حرفه ای نمی تواند رویکرد و عملکرد آگاهی بخشی داشته باشد.
رئیس شورای اطلاع رسانی کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه روابط عمومی دستگاه های اجرایی این استان علاوه بر تعهد نیازمند تخصص، تجربه، خلاقیت و ابتکار است، بیان کرد: یک روابط عمومی پویا و کارآمد نقش محوری ایفا می کند.
هاشمی با بیان اینکه از روابط عمومی دستگاه های اجرایی کهگیلویه و بویراحمد انتظار عملکرد مبتنی با برنامه، هدفمند و سازنده است، عنوان کرد: روابط عمومی زمانی می تواند نقش راهبردی خود را در نهاد دولتی ایفا کند که در تشکیلات آن کارآمدی لازم را داشته باشد.
وی ابراز داشت: می طلبد که مدیران دستگاه های اجرایی کهگیلویه و بویراحمد از کارکردها، قدرت و اثربخشی روابط عمومی ها بیشتر بهره مند شوند.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: جایگاه روابط عمومی ها از سوی مدیران دستگاه های اجرایی این استان بیش از پیش تقویت شود.
هاشمی اظهار داشت: استفاده از تکنولوژی های نوین ارتباطی، بهره گیری از امکانات، ابزار و تجهیزات روز، به خدمت گرفتن نیروهای انسانی متخصص و آموزش نیروها از شرایط مهم در روابط عمومی دستگاه های اجرایی کهگیلویه و بویراحمد است.
وی افزود: روابط عمومی دستگاه های اجرایی کهگیلویه و بویراحمد باید با درک شرایط و شناسایی و تحلیل نیازهای جامعه مخاطب در شناخت و درک صحیح اهداف والای سازمان یاری دهنده باشند.
هاشمی به نقش روابط عمومی دستگاه های اجرایی در حوزه های سیاسی، امنیتی، اجتماعی و پدافند غیرعامل اشاره کرد و خواستار برنامه ریزی های پژوهشی در زمینه مسائل اطلاع رسانی و فرهنگ سازی در انجام مأموریت ها، وظایف و مسئولیت های روابط عمومی ها و تقویت عملکرد شد.
رئیس شورای اطلاع رسانی کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: افزایش مهارت، دانش افزایی حرفه ای و ورود به فناوری های اطلاعاتی و ابزارهای الکترونیکی ضرورت روابط عمومی دستگاه های اجرایی این استان است.
هاشمی عنوان کرد: چنانچه روابط عمومی دستگاه های اجرایی کهگیلویه و بویراحمد و جایگاه آنها تقویت شود می توان انتظارات عملگرایی و کارآمدی از آنها مطالبه کرد.
مدیرکل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری کهگیلویه و بویراحمد نیز به وظیفه مهم روابط عمومی دستگاه های اجرایی استان در تولید محتوا و اطلاعات، انعکاس و اطلاع رسانی صحیح به مخاطبان، تصویرسازی مثبت از سازمان و تبیین خدمات، عملکردها و دستاورهای آن تأکید کرد.
عبدالعزیز تقی زاده اظهار داشت: روابط عمومی دستگاه های اجرایی کهگیلویه و بویراحمد برای موفقیت بیشتر در وظایف خود و ایفای نقش مؤثرتر باید از ویژگی هایی شامل مهارت های علمی و عملی، احساس مسئولیت اخلاقی، آگاهی های روز، قدرت ارتباطی، نوآوری و برخورداری از تعهد و ایمان به حقانیت افکار عمومی و مخاطبان برخوردار باشند.
وی افزود: روابط عمومی دستگاه های اجرایی کهگیلویه و بویراحمد باید در بسیاری از موارد به طور عملی نقش راهبردی خود را در سازمان ایفا کند زیرا یک عنصر کمک کننده و پیش برنده در امور است.
دبیر شورای اطلاع رسانی کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به نقش و جایگاه ارزنده روابط عمومی دستگاه های اجرایی، بیان کرد: روابط عمومی مجموعه ای با ساختار ارتباطات آگاهانه و برنامه ریزی شده با شیوه های علمی و حتی هنری در تبادل اطلاعات بین دستگاه و صاحبان رسانه است که باید توانمندی اقناع مخاطب و مردم را داشته باشد.
تقی زاده عنوان کرد: تلاش می شود که روابط عمومی دستگاه های اجرایی و رسانه های این استان در وحدت بخشی هماهنگ عمل کنند.
وی ابراز داشت: روابط عمومی دستگاه های اجرایی و رسانه های کهگیلویه و بویراحمد باید از تبلیغ آشوب آفرین، هیجانی و تبلیغات خاکستری و سیاه پرهیز کرده و منبع ایجاد اعتبار نزد مخاطبان باشند.