رشت – ایرنا – بهروز وندادیان شاعر پیشکسوت گیلانی امروز (یکشنبه) با حضور جمعی از مدیران، هنرمندان و مردم فرهنگ دوست استان در قطعه هنرمندان باغ رضوان رشت به خاک سپرده شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان در آئین خاک سپاری این هنرمند پیشکسوت،درگذشت استاد وندادیان را ضایعه‌ ای بزرگی توصیف کرد که اصحاب فرهنگ و ادب گیلان را سوگوار نموده است.
فیروز فاضلی اظهار داشت: بی تردید وی یکی از مفاخر و چهره‌های فرهنگی و هنری برجسته استان بود که آثار وی برای همیشه در یادها خواهد ماند.
بهروز وندادیان متولد سال ۱۳۱۸ خورشیدی، شاعر و داستان‌نویس پیشکسوت گیلانی آثار انتشار یافته ای  چون کتاب های  «خاکستریهای گیج ماه» و «قاصدک‌هایی که خواب ندارند» را از خود به یادگار گذاشت و متاسفانه بدلیل ابتلا به کرونا بدرود حیات گفت.

در موج پنجم کرونا تعداد بستری های مبتلا به بیماری کووید ١٩ به نزدیک ٢ هزار و ١٠٠ نفر رسیده بود اما از اوایل شهریور ماه روند نزولی گرفت و طی چند هفته اخیر به ویژه هفته گذشته با افت و خیزهایی همراه شد به طوری که یکشنبه گذشته بستری های روزانه به ١٠١ نفر رسید اما بعد از آن طی روزهای اخیر روند کاهشی یافت. 

بر اساس آخرین آمار دانشگاه علوم پزشکی گیلان هم اکنون ٣٠٣ بیمار مبتلا به کووید ١٩ در بیمارستان های استان بستری هستند که اوایل هفته گذشته یکشنبه به بیش از ۳۶۰ نفر رسیده بود.