تهران- ایرنا- رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: هدف از افزایش ساعت طرح ترافیک درآمدزایی نیست بلکه ‌موضوع اصلی آسایش و آرامش مردم است.

به گزارش ایرنا، مهدی چمران روز یکشنبه پس از پایان جلسه شورای شهر تهران در جمع خبرنگاران توضیح داد: افزایش و تغییر ساعت طرح ترافیک تهران به دلیل درآمدزایی بیشتر نیست و هدف، آسایش و آرامش مردم است.

چمران همچنین به تشریح جلسه امروز پرداخت و افزود: دستور جلسات امروز مبنی بر ارائه گزارش از سوی معاون مالی و خدمات شهری بود که با توجه به زمان تنها ۲ مورد فضای سبز و باغات و پسماند مورد بررسی قرار گرفت.

وی همچنین با اشاره تصویب طرح یک فوریتی با عنوان بازگشایی مدارس، گفت: هنوز مدارس بازگشایی نشده شاهد حجم سنگین ترافیک هستیم از این رو برای بازگشایی مدارس ‌و ترافیک سنگین در پایتخت باید تمهیدات لازم برای کنترل این وضعیت انجام شود.  

رئیس شورای شهر تهران با اشاره به این‌که همچنان نگران تامین بودجه برای نوسازی و ارتقا سیستم‌ حمل‌ونقل عمومی هستیم، بیان کرد: تنها ۵۲درصد از بودجه پیش‌بینی شده محقق شده است.

چمران با تاکید بر اینکه کنترل این وضعیت اولویت یک شورا و شهرداری است افزود: باید سریعا به تعداد اتوبوس‌ها افزوده شود و آنهایی که در پارکینگ قرار دارند و نیاز به تعمیرات و تامین قطعات دارند به سرعت راه‌اندازی شوند.

وی با اشاره به اینکه ۴۰۰دستگاه اتوبوس نیاز به تعمیر دارند، گفت: در خصوص ارتقا مترو هم واگن‌های مترو نیاز به اورهال دارد و باید سریعا تعمیرات انجام شود.

چمران خاطرنشان کرد: وقتی ناوگان اتوبوسرانی ‌و مترو تجهیز شود به توسعه و بهبود وضعیت حمل‌و نقل کمک شده است.

رئیس شورای شهر تهران در خصوص بازسازی تاکسی‌های فرسوده بیان کرد: وام‌هایی به تاکسیرانان داده خواهد شد تا بتوانند تاکسی‌های خود را نوسازی کنند البته در این خصوص ردیف بودجه هم مشخص شده اما نگران محقق نشدن بودجه هستیم.

وی درباره اینکه شهرداری مجوز جذب تعدادی پرسنل در دفترش را داده است، گفت: این مساله نیاز به مجوز ندارد امروز در جلسه هم اندیشی درباره انتصابات بود و ایرادات و سوالات و نحوه گزینش که علمی بود را توضیح دادند و در جلسات بعدی هم مطرح خواهد شد.