مهاباد- ایرنا- سرپرست آموزش و پرورش تکاب گفت: بیش از ۷ هزار نفر از دانش‌آموزان ۱۲ تا ۱۸ سال این شهرستان تاکنون ۲ دُز واکسن کرونا را را دریافت کرده اند که شامل ۹۰ درصد این گروه سنّی را شامل می‌شود.

سجاد نعمتی روز یکشنبه در جلسه شورای آموزش و پرورش این شهرستان اظهار داشت: همچنین به ۹۶ درصد معلمان، دبیران و کادر آموزشی مدارس نیز هر ۲ دُز واکسن کووید-۱۹ تزریق شده است.

وی بیان کرد: بقیه دانش‌آموزان گروه سنی ۱۲ تا ۱۸ سال این شهرستان نیز تا ۱۰ روز آینده دُز اول واکسن کرونا را دریافت خواهند کرد.

سرپرست مدیریت آموزش و پرورش تکاب در بخش دیگری از سخنان خود اظهارداشت: به‌مناسبت هفته بسیج دانش‌آموزی برنامه‌های مختلفی از جمله نواختن زنگ استکبار ستیزی در مدارس، یادواره شهدای دانش‌آموز، غبارروبی گلزار شهدا و دیدار با خانواده های شهیدان دانش‌آموز و فرهنگی در این شهرستان برگزار خواهد شد.

امام‌جمعه تکاب نیز در این جلسه با گرامیداشت فرارسیدن ۱۳ آبان، روز ملی استکبارستیزی و هفته بسیج دانش آموزی گفت: شخصیت والا و روحیه خودباوری شهید محمد حسین فهمیده باید در این ایام به خوبی برای دانش‌آموزان، جوانان و نوجوانان تشریح و تبیین شود.

حجت‌الاسلام رحیمی افزود: جوانان و نوجوانان ما نباید مرعوب فرهنگ غربی شوند، بلکه دانش آموزان با الگو قراردادن شهدایی همچون شهید فهمیده به روحیه خودباوری رسیده و مسوولان نیز سعی کنند تا در مدرسه‌ها به پرورش این روحیه در میان دانش آموزان اهتمام بیشتری کنند.

وی با بیان اینکه لازم است برای دانش‌آموزان و دانشجویان و قشر نوجوان و جوان کشور از شهدا الگوسازی کنیم، اظهار داشت: برای تربیت این قشر که طلایه‌دار آینده هستند باید شخصیت، هویت و ارزش های والای شهید فهمیده الگو قرار گیرد.

حجت‌الاسلام رحیمی با اشاره به اینکه شهید مهدی باکری الگویی بسیار مناسب برای جامعه است بیان‌ کرد: نخبگان و بزرگانی داریم که در دوران دفاع مقدس و سایر عرصه‌ها از لحاظ شخصیتی و معرفتی شاخص و الگو هستند از این رو باید آنان را به عنوان الگوی تراز به جوانان و نوجوانان کشور معرفی کرد.

فرماندار تکاب نیز در این جلسه با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دانش آموز گفت: طرح مدرسه یاری با مشارکت خیّران و نیکوکاران به‌طور جدی در شهر و روستاهای این شهرستان اجرا خواهد شد.

امیر ستوده‌فر افزود: از ظرفیت و فرصت بسیج برای توسعه و بهبود فضاهای آموزشی و شاداب سازی و استاندارسازی محیط مدارس به ویژه در روستاها باید نهایت استفاده را کرد.

وی با بیان اینکه برنامه‌ریزی ها به گونه‌ای باشد که اثرگذاری مراسم‌ها حداکثری باشد، اظهار داشت: الگوهای ایثار و شهادت در مدارس ترویج شود و در برنامه‌های هفته بسیج دانش آموزی حداکثر دانش آموزان حضور و مشارکت فعال داشته باشند.

هفتم تا سیزدهم آبان ماه هر سال به عنوان هفته بسیج دانش آموزی نام‌گذاری شده است.

تکاب با ۸۱ هزار نفر جمعیت و بیش از ۱۳ هزار دانش آموز در جنوب آذربایجان‌غربی واقع‌شده و در دوران دفاع مقدس ۴۵۳ شهید از جمله ۲۳ شهید دانش‌آموز به انقلاب اسلامی تقدیم کرده‌ است.