تهران- ایرنا- سخنگوی جنبش انصارالله یمن در توییتی نوشت: ملت و دولت لبنان قادر به مقابله با هر چالشی هستند.

به گزارش ایرنا از المسیره، محمد عبدالسلام یکشنبه شب نوشت: ملت، دولت و مقاومت لبنان قادر به مقابله با هر چالشی هستند. کسی که نخستین شکست را به دشمن صهیونیستی وارد کرد، ملت لبنان است.

وی افزود: عرب واقعی کسی است که با اسرائیل و آمریکا مبارزه می‌کند نه کسی که دنباله رو آنها می‌شود و به ادعای دفاع از هویت عربی، امت اسلامی را هدف می‌گیرد.

مردم یمن در همبستگی و قدردانی از «جورج قرداحی»، وزیر اطلاع رسانی لبنان تصاویر و بنرهای وی را در خیابان‌های «صنعا» برافراشتند.

«عبدالسلام»، پیش‌تر نیز در حساب کاربری خود در توییتر دو تصویر از بنری با عکس‌های قرداحی وزیر اطلاعات لبنان را منتشر کرده بود که در صنعا، پایتخت یمن نصب شده است.

قرداحی در اظهاراتی پیش از معرفی و انتخاب به عنوان وزیر اطلاع‌رسانی لبنان گفته بود که «ملت یمن از خود دفاع می‌کند و از دیدگاه من جنگ یمن بیهوده است و باید متوقف شود.»

وی اعلام کرد که یمنی‌ها و حوثی‌ها از خود در مقابل حمله و تجاوز خارجی دفاع می‌کنند.

قرداحی در پاسخ به پرسشی با این عنوان که عربستان و امارات به یمن حمله کرده‌اند، گفته بود که «بله، به یقین تجاوز است نه به این سبب که آنها عربستان یا امارات هستند، بلکه تجاوزی وجود دارد که هشت سال است ادامه دارد.»

این اظهارات درباره جنگ یمن سر و صدای زیادی به پا کرد و موجب ناراحتی ائتلاف متجاوز عربی - آمریکایی به یمن به سرکردگی عربستان و حامیان آن شد.

در همین راستا، عربستان سعودی شامگاه جمعه ضمن اعلام فراخوان سفیر خود از لبنان، خواستار خروج سفیر لبنان از این کشور ظرف ۴۸ ساعت آینده شد. کویت، بحرین و امارات متحده عربی نیز به پیروی از عربستان سفرای بیروت را احضار کردند.

در همین حال، «محمد علی الحوثی»، عضو شورای عالی سیاسی «انصارالله» به نشانه همبستگی با سخنان وزیر اطلاع رسانی لبنان در پشتیبانی از ملت یمن خواستار تحریم کالاهای عربستان در کشورش شد.