همدان-ایرنا- مدیر ادبیات و تاریخ دفاع مقدس اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان همدان گفت که با برگزاری داوری بیست و چهارمین دوره جشنواره شعر دفاع مقدس ویژه استان، پنج اثر منتخب و شایسته قدردانی انتخاب شدند.

«محمد برخوردار» روز دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: از ۴۰۰ اثر ارسال شده به دبیرخانه از تمام شهرستان ها، پنج اثر انتخاب که سه اثر اول تا سوم معرفی و از ۲ اثر قدردانی شد.

به گفته وی دبیر علمی بیست و چهارمین دوره جشنواره شعر دفاع مقدس همدان «مریم برزگر» و داوران نیز «مهدی یحیوی»، «مهدی طراواتی توانا»، «مسعود طاهری عضد» و دبیر اجرایی نیز «محمد برخوردار» بود.

مدیر ادبیات و تاریخ دفاع مقدس اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان همدان عنوان کرد: از تعداد ۴۰۰ اثر ارسالی به دبیرخانه جشنواره، یک پیشکسوت و یک نوجوان که بیشترین تعداد آثار ارسالی را داشتند، انتخاب و قدردانی شدند و آثار برگزیده نیز به بیست و چهارمین جشنواره بین المللی شعر دفاع مقدس ارسال خواهد شد.

برخوردار خاطرنشان کرد: مرحله کشوری بیست و چهارمین دوره جشنواره شعر دفاع مقدس در بهمن امسال برگزار می شود و از پنج اثر برگزیده قدردانی خواهند شد.

به گفته وی این جشنواره در پنج بخش عمومی دفاع مقدس (آزادگان، مادران شهدا، جانبازان شیمیایی )، دفاع مقدس و شعر مقاومت بین‌الملل اسلامی (شهدای مقاومت و مدافع حرم)، دفاع مقدس و جنگ نرم، دفاع مقدس و مدافعان سلامت و دفاع مقدس و کودک و نوجوان برگزار شد.

مدیر ادبیات و تاریخ دفاع مقدس اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان همدان یادآور شد: بُرندگی و دلنشین بودن شعر شاعران می‌تواند ۲ عنصر مهمی برای نشان دادن اقتدار و افتخار رزمندگان و شهدای هشت سال دفاع مقدس باشد.

برخوردار با اشاره به توطئه دشمنان برای تحریف ارزش های دفاع مقدس ادامه داد: پادزهر حرکت دشمن در حوزه ارزش های دفاع و مقدس خلق آثار پر مغز نویسندگان و هنرمندانی است که بتوانند شجاعت را در اشعار و نوشتار خود استوار کنند.