کرمان - ایرنا - رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان کرمان با اشاره به نزدیک شدن به ۱۳ آبان ماه گفت: استکبارستیزی به معنای مقابله با دنیا نیست بلکه به معنی ایستادگی در مقابل ظلم و استکبار است.

به گزارش ایرنا، حسین انجم شعاع روز دوشنبه در جمع رسانه ها ضمن گرامیداشت ۱۳ آبان ماه به عنوان روز استکبارستیزی و مبارزه با استکبار جهانی افزود: فرهنگ استکبارستیزی و مقابله ظلم و زور در نسل اول و دوم انقلاب کم نظیر است.

وی اظهار داشت: برای اینکه استکبارستیزی را به عنوان دستور دینی و قرآنی به نسل های بعدی نیز منتقل کنیم باید اقدامات فرهنگی انجام دهیم.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان کرمان تصریح کرد: فرهنگ عاشورایی ما بر قوی بودن و قوی شدن تاکید دارد هر چند اکنون نسبت به اوایل انقلاب قوی تر هستیم و بهتر می توانیم خواسته های خود را مطرح کنیم اما باید در حوزه های مختلف باز هم قوی تر بشویم.

وی با تاکید بر اینکه ۱۳ آبان یکی از روزهای سرنوشت ساز انقلاب و ایران اسلامی است تصریح کرد: سه اتفاق مهم نطق تاریخی امام راحل (ره) و تبعید ایشان، شهادت شهدای دانش آموز و تسخیر لانه جاسوسی توسط دانشجویان پیرو خط امام در این روز روی داد که هر سه مربوط به استکبارستیزی است.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان کرمان به حمله دانش آموزان به سفارت آمریکا در ایران در سال ۵۸ اشاره و تصریح کرد: اگر این اتفاق نمی افتاد و سفارتخانه آمریکا در ایران می ماند، معلوم نبود چه اتفاقی برای انقلاب می افتد زیرا آنها می خواستند سیاست های خود را در ایران پیاده کنند و بی شک بعد از مدتی انقلاب ما را نیز مصادره می کردند.

وی ادامه داد: آمریکا در طول ۴۳ سال گذشته نیز علیرغم اینکه سفارتی را در ایران نداشتند اما تلاش کرد انقلاب اسلامی را سرنگون کند اما این نظام و انقلاب علیرغم اعمال تحریم ها، توطئه ها و جنگ به واسطه اعتقادات مردم روز به روز قوی تر ایستاد و پیش رفت.

انجم شعاع بیان کرد: آمریکا در ایران از هیچ تلاش و توطئه ای فروگذار نکرد به طوری که منشا تمام مشکلات ما آمریکا است و تا زمانی هم که بخواهیم مستقل باشیم و آرمان و ارزش های انقلابی مان را حفظ کنیم آمریکا با ما خوب نمی شود لذا طبق فرمایش رهبر معظم انقلاب اسلامی ما زمانی می توانیم با آنها درست مذاکره کنیم و آنها ما را قبول کنند و پذیرند که قوی باشیم.

وی تاکید کرد: اگر بخواهیم نسبت به تحریم ها و رفتار آمریکا کوتاه بیاییم باید همه آرمان هایمان را کنار بگذاریم اما پیشرفت ایران در مسائل مختلف از جمله هسته ای موجب قوی تر شدن ما می شود و این دستور دینی است و جز اندیشه های امام و رهبری است. 

۳۰۰ برنامه آیینی و تبیینی به مناسبت ۱۳ آبان در کرمان برگزار می شود 

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان کرمان افزود: برنامه های آیینی و تبیینی در فضای مجازی در راستای استکبار ستیزی در حال برگزاری است و ۳۰۰ برنامه آیینی و فضای مجازی نیز امسال در این راستا برگزار می شود.

وی شعار ۱۳ آبان امسال را "ایستادگی و مقاومت ملت ایران، رمز افول سلطه استکباری آمریکا" عنوان کرد و افزود: اجتماع بزرگ مردمی یوم الله ۱۳ آبان ساعت ۹ صبح در گلزار شهدای کرمان و در کنار مزار شهید سلیمانی برگزار می شود. 

انجم شعاع گفت: اجتماع دانش آموزان کرمانی نیز روز چهارشنبه ۱۲ آبان ساعت ۱۵ در گلزار شهدای کرمان برگزار می شود.

وی به نواختن زنگ استکبارستیزی در مدارس در چهارشنبه ۱۲ آبان ماه ساعت هشت صبح و به صورت ویژه در دبیرستان حضرت امام خمینی (ره) با حضور مسئولان، صحبت پنج تا ۱۰ دقیقه معلمان با دانش آموزان در نخستین دقایق کلاس در مورد استکبار ستیزی، برگزاری مسابقات فرهنگی در رشته های مختلف در شبکه شاد و کارگروه های کارگری، تولید کلیپ، مستند و عکس نوشته برای انتشار در فضای مجازی، برگزاری مراسم یوم الله ۱۳ آبان در بقاع متبرکه، اجتماع یگان های جنوبشرق ارتش در هوانیروز و پادگان صفر پنج کرمان، 
تهیه و استخراج وصیت نامه شهدا در مورد ۱۳ آبان، برگزاری تریبون آزاد و کرسی های آزاد اندیشی که یک مورد در گلزار شهداد توسط سپاه انجام می شود، برگزاری نشست های بصیرتی توسط بسیج. برپایی نمایشگاه عکس، تبلیغات و فضاسازی میدانی و برگزاری اجتماع استکبارستیزی ساعت ۹ در ۱۳ آبان در تمام شهرستان های کرمان از جمله برنامه های ۱۳ آبان سال جاری در این استان اشاره کرد.