غلامرضا خرم روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: از ابتدای اجرای این طرح تاکنون ۲۰ هزار میلیارد ریال برای اجرای آن هزینه شده و سالانه نیز حدود سه تا چهار هزار میلیارد ریال به پروژههای کریدور غرب اختصاص داده می شود ولی کفاف این حجم از کار را نمی کند.
وی ادامه داد: با وجود اختصاص اعتبار کم برای طرح کریدور غرب کشور همه پروژه های آن فعال بوده و هم اکنون در حال اجراست.
مجری احداث کریدور بزرگراهی غرب کشور اضافه کرد: از ۳۵ درصدباقی مانده از این طرح نیز ۹۰ درصد در دست اجرا بوده و ۱۰ درصد دیگر در دست مطالعه است.
خرم بیان کرد: ۲۹۰ کیلومتر از این کریدور در آذربایجان غربی قرار دارد که ۲۳۰ کیلومتر آن زیر بار ترافیک رفته، ۴۰ کیلومتر آن در دست اجرا بوده و ۱۲ کیلومتر دیگر آن در حال برگزاری مناقصه است.
کریدور بزرگراهی غرب به موازات مرز غربی کشور و از مرز بازرگان شـروع و تا بندر امام خمینی (ره) امتـداد می یابـد و در طـول مسیــر از استـان های آذربـایجان غـربـی، کردستان، کرمانشاه، لرستـان و خوزستان عبور می کند.
این بزرگراه با مشخصاتی از قبیـل حداکثر سرعت ۱۱۰ کیلومتـر در ساعت، عرض سواره رو ۱۱/۵ متر و حداقل شعـاع قوس ۲۵۰ متـر طراحی شده است.
ارتقـای راه اصلی به بزرگراه، گسترش شبکه راه های منطقه، تسهیل در مراودات اقتصادی و سهولت ترانزیت از کشورهای ترکیه و عراق به کشورهای جنوبی خلیج فارس و بالعکس، دسترسی سریع به مراکز تجاری منطقه ای و فرا منطقه ای، سامان بخشیدن به یکی از مهمترین محورهای مواصلاتی و اصلی کشور، صرفه جویی در مصرف سوخت و انرژی، کاهش تصادفات و ضایعات ترافیکی و تأمین ایمنی بیشتر در حمل و نقل
بهبود بخشیدن سرمایه گذاری ملی و منطقه ای از جمله گردشگری از اهداف این طرح است.