ارومیه- ایرنا- سرپرست مخابرات منطقه آذربایجان‌غربی با بیان اینکه به‌روز نشدن تعرفه های فعلی تلفن ثابت امکان توسعه و ارتقای شبکه های مخابراتی را سخت کرده، گفت: هزینه متوسط نگهداری از هر خط تلفن ثابت در استان، پنج برابر درآمد این بخش است.

چنگیز نوری روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگاران با بیان اینکه بحران اقتصادی گریبان گیر شرکت مخابرات ایران شده، اظهار داشت: متوسط هزینه ماهانه نگهداری از هر سیم تلفن ثابت در آذربایجان غربی ۲۰ هزار تومان است و این درحالی است که با توجه به تغییرات فرهنگی و الگوی رفتاری، برخی از این خطوط فاقد کارکرد هستند.

وی افزود: نزدیک به یک میلیون و ۱۰۰ هزار نفر در آذربایجان غربی از خدمات مخابرات منطقه بهره مند هستند در حالی که درآمد های موجود با نیاز مالی برای نگهداری و توسعه این شبکه همخوانی ندارد.

سرپرست مخابرات منطقه آذربایجان غربی خواستار همدلی و توجه همگانی برای نجات صنعت مخابرات کشور شد و بیان کرد: نیاز جدی به توسعه خدمات تلفن شهری، دیتا و تلفن همراه در استان احساس می‌شود که جز با افزایش اندک درآمد ها این خواسته محقق نخواهد شد.

وی تاکید کرد: شرکت مخابرات امروز در آذربایجان‌غربی به توسعه فوری شبکه تلفن ثابت بخصوص در مناطق محروم نیازمند است اما منابع مالی این توسعه باید از محل تغییر تعرفه گذاری تلفن ثابت تامین شود.

نوری با بیان اینکه تعرفه های تلفن ثابت در ۱۷ سال گذشته دچار تغییر اساسی نشده، گفت: این درحالی است که قیمت تجهیزات و هزینه های نگهداری از آن‌ها به شدت افزایش یافته است.

وی در رابطه با شرایط پیشنهادی برای افزایش تعرفه‌ها، اظهار داشت: در صورت تصویب این پیشنهاد تعرفه مکالمه همان تعرفه سابق ثابت باقی می‌ماند و فقط ممکن است هزینه نگهداری به صورت پلکانی و متغیر نسبت به شهر و روستا تغییر کند.

سرپرست مخابرات منطقه آذربایجان غربی به مردم این اطمینان را داد که این تغییر جزئی تعرفه تاثیری در سبد هزینه‌های خانوار نخواهد داشت و افزود: ما برای حفظ شبکه تلفن ثابت به عنوان سرمایه مالی و همگانی به همدلی و همراهی همگانی نیازمندیم.

به گزارش ایرنا، شبکه تلفن ثابت مخابرات ایران بیش از یک میلیون ۱۰۰ هزار نفر مشترک در آذربایجان‌غربی دارد.