آنکارا- ایرنا - یک گروه از جوانان عضو اتحادیه جوانان ترکیه روز سه شنبه در منطقه سارای بورنو استانبول، بر سر سربازان آمریکایی گونی کشیدند و آنها را تحقیر کردند.

به گزارش ایرنا، در اطلاعیه حزب وطن که یک نسخه از آن در اختیار خبرنگار ایرنا در آنکارا قرار گرفت، آمده است: این سربازان از نظامیان ناو آمریکایی هستند که در ساحل شهر استانبول لنگر انداخته است.

بنا بر این اطلاعیه، سربازان آمریکایی بعد از اینکه بر سرشان گونی کشیده و از آنان عکس و فیلم گرفته شد، آزاد شدند.

بر اساس این گزارش در سال ۲۰۰۳ میلادی در شهر سلیمانیه شمال عراق، نیروهای آمریکایی برخی نظامیان ترک را دستگیر و به وضع تحقیر آمیزی بر سرشان گونی کشیدند.

در اطلاعیه حزب وطن آمده است: ما سربازان آمریکایی که برای فعالیتهای دشمنانه علیه ترکیه و کشورهای منطقه آمده اند را راحت نخواهیم گذاشت.

این اقدام جوانان ترکیه در بخش های مختلف رسانه های تصویری، نوشتاری و در شبکه های اجتماعی به ویژه توئیتر بازتاب گسترده ای داشت.

حزب وطن ترکیه به رهبری دوغوپرینچک از احزاب قدیمی این کشور بوده و دارای دیدگاه چپگرایانه است. این حزب به رغم داشتن تعداد آرای نسبتا اندک از قدرت زیادی در جامعه ترکیه برخوردار است.

اسم ناو آمریکایی، یواس اس مونت ویتنی بوده و قرار است سه روز در استانبول بماند. این ناو پس از سه روز برای شرکت در یک تمرین نظامی در دریای سیاه، استانبول را ترک خواهد کرد.