ارومیه- ایرنا-  زنگ ملی مبارزه با استکبار جهانی با حضور مسوولان آذربایجان غربی به صورت نمادین در ارومیه و مدارس روستایی دایر استان نواخته شد.

مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان غربی روز چهارشنبه در مراسم زنگ ملی مبارزه با استکبار جهانی، گرامیداشت روز دانش آموز و سالروز تسخیر لانه جاسوسی که در مدرسه شهید عسگری ناحیه یک آموزش و پرورش شهر ارومیه برگزار شد، گفت: کشورهای استکباری به صورت مستقیم دانش آموزان و نوجوانان ما را هدف گرفته اند.

مهین منافی افزود: تربیت دانش آموزان اخلاق‌مدار مطابق با آموزه‌های قرآنی، حرکت در مسیر استکبار ستیزی است.

وی با اشاره به اینکه استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی دستاور دانش آموزان انقلاب اسلامی است، بیان کرد: تسلیم نشدن در مقابل مستکبران از مهمترین اصول اساسی نظام مقدس جمهوری اسلامی است و در این راستا نظام تعلیم و تربیت دانش آموزان را با این فرهنگ متعالی آشنا می کند.

رسول مقابلی فرماندار شهرستان ارومیه نیز در این آیین گفت: از ابتدای انقلاب تاکنون جمهوری اسلامی از ارزشهای اسلامی همچون استکبار ستیزی پاسداری کرده است.

وی ادامه داد: استکبار جهانی بدنبال وابسته سازی ملت هاست اما جمهوری اسلامی با شعار استقلال خواهی در مقابل مستکبران ایستادگی کرده است.

به گزارش ایرنا کلاسهای حضوری اغلب مدارس شهری آذربایجان غربی به علت شیوع کرونا تعطیل است و آموزش آنلاین مهمترین اولویت این مدارس است.

فردا، پنجشنبه ۱۳ آبان روز ملی مبارزه با استکبارستیزی است.