بندرعباس - ایرنا - مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان گفت: ۸۰ منزل مسکونی شهر رویدر از توابع شهرستان بندر خمیر به علت قرار داشتن در نقطه حادثه خیز جابه‌جا می‌شوند.

مهرداد حسن‌زاده روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: ۱۰۶ واحد مسکونی که در معرض خطر ریزش کوه قرار داشتند در سال‌های گذشته با همکاری شهرداری رویدر و مردم این شهر جابه‌جا شده‌اند.

وی ادامه داد: ریزش کوه در این منطقه به طور معمول با وقوع زمین لرزه‌ها رخ می‌دهد و شهر رویدر در معرض خطر زمین لرزه قرار دارد و بایستی اقدام‌های پیشگیرانه با جدیت اجرا شود.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان که هم اکنون درحال بازدید میدانی از شهر رویدر و روستاهای اطراف آن است،‌ اضافه کرد:‌ پیگیر تامین اعتبار برای احداث سالن چند منظوره برای مردم شهر رویدر هستیم و بخشی از دیوار حفاظتی رودخانه درون آن به طور سه هزار و ۱۰۰ متر دیوار با هزینه‌ای حدود ۲۵ میلیارد ریال از محل اعتبارهای مدیریت بحران احداث شده است.

حسن‌زاده بیان کرد: ادامه این دیوار حفاظتی هم احداث می‌شود تا خطر سیلاب کمتر هشت هزار نفر ساکن این شهر را در معرض تهدید قرار دارد، همچنین ۲ روستا در اطراف رویدر به احداث دیوار حفاظتی نیاز دارند که در دستور کار قرار دارد.

وی تاکید کرد: مسوولان و مردم خطر زمین لرزه در این استان را بایستی بسیار جدی گرفته و در زمان احداث بناها و ساختمان‌ها و حتی کوچه و خیابان‌ها نکات ایمنی و پدافند غیر عامل را به جد رعایت کنند.

شهر رویدر از توابع بندر خمیر در فاصله ۱۳۰ کیلومتری غرب بندرعباس مرکز استان هرمزگان قرار دارد.