مهاباد- ایرنا- فرماندار ویژه مهاباد گفت: هدف از ورود دانشجویان به دانشگاه باید ارتقای مرزهای علمی در راستای توسعه پایدار و آبادانی کشور باشد.

عارف خدرلو روز چهارشنبه در مراسم قدردانی از رتبه های برتر کنکور سال تحصیلی جدید مهاباد افزود: یکی از ابزار و لازمه توسعه در هر جامعه ای وجود افراد توانمند به عنوان سرمایه های انسانی است که این پتانسیل در شهر مهاباد به وفور یافت می شود.

وی با بیان اینکه کشور ما از لحاظ علمی و پرورش انسان های با ظرفیت علمی بالا جزو کشورهای برتر جهان است، ادامه داد: کاربردی کردن توان علمی در سطح جامعه و استفاده از ظرفیت های دانشمندان حلقه گمشده سیستم آموزشی کشور است که باید برای آن تدابیری اندیشیده شود.

فرماندار ویژه مهاباد با اشاره به اینکه هرساله چندین مقاله علمی دانشمندان ایرانی در سایت های معتبر به ثبت می رسد، گفت: متاسفانه در استفاده از این دانش در راستای توسعه پایدار در کشور علمکرد مطلوبی نداشته ایم.

خدرلو با تاکید بر اینکه کرونا موجب بروز یک خلا آموزشی در کشور شده است، اضافه کرد: علی رغم تلاش همه مجموعه آموزش و پرورش، تدریس به صورت فضای مجازی نمی تواند جایگیزین آموزش حضوری باشد و این خلا باید در طول سال تحصیلی جبران شود.

رییس اداره آموزش و پرورش مهاباد هم ضمن قدردانی از تلاش دانش آموزان در کسب رتبه های برتر کنکور سراسری سال ۱۴۰۰ اظهار داشت: والدین دانش آموزان نقش بسزایی در امر موفقیت فرزندانشان دارند که این امر در کنار تلاش خود دانش آموزان نباید نادیده انگاشته شود.

کریم سلیمانی اضافه کرد: معلمان دلسوز شهرستان نیز در طول دوران شیوع کرونا علی رغم سختی های کار در دنیای مجازی، آموزش را متوقف نکرده و در موفقیت دانش آموزان نقش بی بدیلی را به نمایش گذاشتند.

در ادامه این مراسم از ۲۲ دانش آموز مهابادی که رتبه های زیر هزار را در کنکور سراسری ۱۴۰۰ کسب کردند با اهدای لوح قدردانی شد.

در این آیین همچنین از "شاهو محمدی" ورزشکار سندروم داون این شهرستان نیز که موفق به کسب عنوان قهرمانی کشور شده بود، توسط فرماندار این شهرستان قدردانی شد.

به گزارش ایرنا، مهاباد با ۳۳۰ مدرسه شهری و روستایی دارای ۴۳ هزار دانش‌آموز است.

مهاباد با ۲۴۰ هزار جمعیت در جنوب آذربایجان‌غربی واقع شده و هم اکنون در شرایط قرمز مقابله با کرونا قرار دارد.