شیراز-ایرنا-رئیس دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی معظم کل قوا گفت:تسلیم شدن در برابر استکبار به معنای هدر دادن و از بین بردن سرمایه‌های ارزشمندی است که در طول چهار دهه انقلاب به دست آوردیم و در شرایط کنونی مقاومت و تداوم ایستادگی مهمترین راهکار برای مقابله با استکبار است.

به گزارش ایرنا، آیت الله علی سعیدی، پنجشنبه در مراسم بزرگداشت سیزدهم آبان در شیراز اظهار کرد:امروز مقاومت ملت ایران ثمر داده است و شاهد نتایج و بازده این مقاومت هستیم و پی بردیم که با غول مستکبری مانند آمریکا امکان سازش وجود ندارد.

رئیس دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی معظم کل قوا در ستاد کل نیروهای مسلح ادامه داد: روح استکباری با آمریکا عجین شده است و امکان ندارد که آمریکا دست از استکباری بودن خود بردارد. بنابراین مقاومت در برابر آمریکا از راهکارهای مهم مبارزه با استکبار است.

وی با بیان اینکه امروزه شاهد افول، فرسودگی و ضعف آمریکا هستیم گفت: آمریکا پس از بیست سال که هزینه های بسیار در افغانستان صرف کرد نتوانست به اهداف خود دست یابد و با خفت و خواری از این کشور خارج شد. این بدان معناست که آمریکا امروز توان حفظ کردن پیروزی‌ها و محقق کردن اهدافش را ندارد.

سعیدی افزود: در شرایط کنونی آمریکا امکان حل و فصل بحران های بین المللی ندارد و این حربه را به رقبا واگذار کرده است.

وی بیان کرد: آمریکا امروز توان مهار رقبا را ندارد. در حقیقت آمریکا با سه مشکل جدی مواجه است. از نظر اقتصادی با چین و از نظر نظامی با روسیه و از نظر ایدئولوژی و مکتب با ایران به عنوان قدرت فکری و اندیشه ای در تقابل قرار دارد.

رئیس عقیدتی سیاسی فرماندهی معظم کل قوا بیان داشت:ملت ما بیش از چهار دهه شعارش این است که برای دستیابی به توفیق و موفقیت باید مقاومت و ایستادگی کنیم.

وی ادامه داد: بدون شک با تسلیم شدن نه تنها اوضاع و وضعیت کشور  بهتر نخواهد شد بلکه دشمن قوی تر خواهد شد. تسلیم شدن به معنای هدر دادن و از بین بردن سرمایه‌های ارزشمندی است که در طول چهار دهه انقلاب به دست آوردیم.

سعیدی بیان کرد: پدیدار شدن خطر جدی برای انقلاب و اسلام از دیگر پیامدهای تسلیم شدن در برابر استکبار است. رسالت ملت ایران تنها استقلال ایران نیست بلکه پاسداری از مکتب تشیع و اسلام است. لذا این رسالت سنگین بر دوش ملت است.

رئیس دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی معظم کل قوا در ستاد کل نیروهای مسلح عنوان کرد: پاسداری از خون شهدا نیز از دیگر رسالت های ملت ایران برای مبارزه با استکبار است. در واقع تسلیم بر خلاف آیات شریف قرآن و دستورات خدا است.

وی گفت: امروز فرصت ارزشمندی در اختیار انقلاب و نظام است که صبوری می خواهد. دولت ما در شرایطی به سر می برد که اگر مردم صبوری کنند قطعا زمینه های فرج در این دولت فراهم می شود.

سعیدی اظهار کرد: همبستگی بین قوای سه گانه از ویژگی های خوب دولت کنونی است و می توان گفت در طول چهل و دو سال این سطح از همبستگی وجود نداشته است. در حال حاضر قوه مقننه، قوه قضاییه و قوه مجریه از همبستگی خوبی برخوردار هستند و در یک مسیر واحد قرار دارند و مصمم هستند به آرمان های انقلاب جامه عمل بپوشند.

وی ادامه داد: سیاست خارجی و منطقه مقاومت بودن نیز از دیگر اتفاقات خوبی است که در دولت کنونی رقم خورده است. همچنین سه قوه توجه بسیاری برای اعمال فرهنگ دینی در کشور دارند.

سعیدی با اشاره به اقتصاد کشور و عدالت اجتماعی، گفت:در حال حاضر شکاف طبقاتی در شأن نظام نیست و باید زمینه عدالت اجتماعی فراهم شود که تمهیدات بسیار خوبی برای تحقق این امر در دولت سیزدهم اندیشیده شده است.

وی همسویی بین قوای سه گانه در شناخت و توجه به چالش های کشور از دیگر اتفاقات خوب در دولت سیزدهم دانست و گفت: هر سه قوه موظف و مصمم هستد که به مقابله با فساد بپردازند. مبدا فساد را دولت و مقصد فساد را قوه قضاییه دنبال می‌کند.

وی اظهار داشت:تغییر سیاست کلی نسبت به دنیا هم از تمهیداتی است که دولت سیزدهم برای برطرف شدن مشکلات اتخاذ کرده است. ما با همه دنیا جر آمریکا و اسراییل تعامل داریم و زمینه حل مشکلات با برخی از کشورهای منطقه در حال فراهم شدن است.

وی اضافه کرد: می توان گفت در حال حاضر شرایط امیدبخشی را داریم. بهتر شدن شرایط کرونا و در کنار آن تدابیر لازم برای حل مشکل اقتصادی و مبارزه با فساد فضای امیدبخشی را در کشور به وجود آورده است.

سعیدی بیان کرد:معمولا مناسبت ها در هر کشور و نظامی یادآور حماسه ها و ارزش‌های ملتهاست. روز ۱۳ آبان هم یادآور چندین خاطره و حماسه است که ملت شریف ما این روز را بیش از چهل سال است که پاس می دارد و برای تکریم و تقدیر از حماسه سازان در روز ۱۳ ایام به میدان می آید.

وی بیان داشت: ۱۳ آبان سال ۴۲ یادآور تبعید حضرت امام(ره) به ترکیه است که یکی از مقاطع بزرگ حرکت انقلاب به شمار می رود و ۱۳ آبان ۵۷ شهادت تعدادی از دانش آموزان و دانشجویان در مسیر حرکت انقلاب برای تداوم انقلاب بوده است. ۱۳ آبان ۵۸ یادآور تسخیر لانه جاسوسی است که حضرت امام به عنوان انقلاب دوم از آن یاد کردند.

رئیس دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی معظم کل قوا در ستاد کل نیروهای مسلح گفت: این پرسش همواره مطرح بوده است که راهکارهای تقابل با استکبار چیست. در بین صاحب نظران در جهت نحوه تقابل با استکبار،زورگویان، ظالمان و متجاوزان سه راه حل وجود دارد. تسلیم در برابر زورگویان و چپاول گران و آنچه که مستکبرین می خواهند یکی از راهکارهای تقابل با استکبار است. تقابل و ستیز در جنگ با مستکبرین و مقاومت فعال، ایستادگی و استقامت در پای اصول و مبانی و ارزش هاست از دیگر راهکارهای تقابل با استکبار محسوب می‌شود.

سعیدی افزود: در تاریخ ما بارها شاهد تقابل بین جبهه ایمان و کفر، جبهه حق و باطل و بین حزب الله و حزب الشیطان و بین مستضعفین و مستکبرین بوده ایم اما در مکتب موحدین و انبیا هیچ راهی برای سازش وجود نداشته است.

وی اظهار داشت:آنجا که مردم پای انقلاب، اهداف انقلاب و آرمان های رهبری ایستادند قله های بزرگی را فتح کردند اما آنجا که سستی نشان دادند و در برابر دشمن کوتاه آمدند ذلیل شدند.

سعیدی بیان داشت: ملت ما قریب به نیم قرن است در برابر مستکبرین و استکبارگران ایستاده و استقامت می کند. از سال ۴۲ که امام انقلاب را آغاز کردند زمینه تقابل با آمریکا فراهم شد و معلوم بود مسیری که امام تعیین کرده پر از سختی است و استقامت لازم دارد.

آیین یاد شده در میدان شهدا (فلکه شهرداری) شیراز کنار ارگ کریمخان برگزار شد.