ارومیه- ایرنا- مسوول بسیج سازندگی سپاه سلماس گفت: از ابتدای امسال، ۱۶ پروژه عمرانی در مناطق محروم در این شهرستان با اعتبار ۲۱ میلیارد ریالی اجرا شده است.

محمد خلیلی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این پروژها شامل احداث و مرمت خانه محروم، احداث مسکن مددجویی، کمک به احداث مسجد، ساخت سرویس بهداشتی، غسال‌خانه، احداث کانال آب کشاورزی، استخر ذخیره آب کشاورزی و احداث آب بند ذخیره آب کشاورزی است.

وی ادامه داد: در راستای جلوگیری از هدررفت آب کشاورزی و استفاده بهینه کشاورزان از آب های سطحی و زیرزمینی، ایجاد اشتغال، افزایش تولید محصولات کشاورزی منطقه اعم از گندم، جو و ذرت همچنین با هدف افزایش سطح زیرکشت اراضی بایر به اجرای سه پروژه محرومیت زدایی طرح آبخیزداری و آبخوانداری اقدام شده است.

مسوول بسیج سازندگی سپاه سلماس بیان کرد: در این زمینه کانال آب، استخر ذخیره و آب بند ذخیره آب کشاورزی در منطقه کوهسار سلماس احداث می شود.

خلیلی گفت: این طرح ها قرار است که در هفته بسیج و دهه مبارک فجر امسال به بهره برداری برسند.

وی افزود: منابع مالی موردنیاز برای اجرای این پروژه ها از محل اعتبارات محرومیت زدایی قرارگاه حمزه سیدالشهدا (ع) و بسیج سازندگی سپاه شهدای آذربایجان‌غربی و با مشارکت مردم روستا و خیّران تامین شده است.

سلماس از شهرهای شمالی آذربایجان غربی است که ۸۵ کیلومتر با ارومیه، مرکز استان فاصله دارد.