تربت‌ حیدریه- ایرنا- قهرمانی چهار روز پیش "تیم فوتسال گوشت‌روز" تربت‌ حیدریه در رقابت های دسته یکم نونهالان کشور یادواره هزار و ۱۰۳ شهید منطقه تربت‌ حیدریه مصداقی از نتیجه هم‌افزایی بخش‌های خصوصی و دولتی با یکدیگر برای توسعه ورزش قهرمانی در این شهرستان واقع در جنوب مرکزی خراسان رضوی است.

به گزارش ایرنا، رقابت‌های فوتسال دسته یک نونهالان کشور با میزبانی تربت حیدریه برگزار شد که نحوه برگزاری آن مورد رضایت و تحسین عمده شرکت کنندگان در این رقابت ها قرار گرفت و می توان گفت مهم ترین دلیل این توفیق، حمایت همه دستگاه های اجرایی شهرستان از باشگاه فرهنگی ورزشی "گوشت روز" تربت‌ حیدریه در میزبانی شایسته این رقابت ها بود.   
 سرپرست سازمان لیگ فوتسال کشور در خصوص نحوه میزبانی این مسابقات به خبرنگار ایرنا گفت: برای ما این شیوه میزبانی بسیار غیرمنتظره و بی‌نظیر بود.
آرش جابری افزود: به طور غالب از شهرهای کوچک به دلیل محدودیت امکانات انتظارات زیادی نداریم، اما مشاهده وضعیت تداک دیده‌شده در این خطه برای ما غیرقابل باور بود زیرا انتظار نداشتیم در شهرستان کوچکی مثل تربت‌ حیدریه چنین میزبانی در حد بالا را ببینیم.
دبیر هیات فوتبال خراسان رضوی هم گفت: یکی از دلایلی که برای دومین سال پیاپی میزبانی این رقابت‌ها را به تربت‌ حیدریه واگذار کردیم آن بود که احساس کردیم این شهرستان از توانایی و قابلیت بالایی در تدارک و اجرای برنامه‌ها برخوردار است.

محسن حیدری افزود: ارزیابی وضعیت بی‌عیب و نقص میزبانی این شهرستان، مهر تاییدی بر حسن انتخاب ما در این خصوص است.

مهدی احمدی سرپرست باشگاه المهدی انار کرمان نیز گفت: از مجموعه ورزش و جوانان و همچنین باشگاه گوشت روز تربت‌حیدریه بابت خوابگاه و سرویس رفت و آمد رایگان به سالن مسابقات و بیش از همه، از اخلاق خوب و برخورد مسوولان برگزاری مسابقات تربت‌ حیدریه سپاسگزاریم.
مدیر روابط عمومی اداره ورزش و جوانان تربت‌ حیدریه هم به خبرنگار ایرنا گفت: در رقابت‌های این دوره ۲ نکته بیش از هر چیز دیگری چشم‌نوازی می‌کرد که نخست اشک‌ها و لبخندهای بازیکنان بود.
ملیحه علیپور افزود: به عبارت بهتر در کنار مسایل فنی، خلق صحنه‌های احساسی ناشی از برد و باخت و تیم‌ها بسیار مشهود بود.
وی اظهار کرد: نکته دوم تنگناهایی بود که به واسطه شرایط کرونا بر ما تحمیل شده بود که بدیهی‌ترین آن فقدان تماشاچی و لیدر یا شیپورچی برای ایجاد روحیه شور و نشاط در سالن ورزشی برای تقویت روحیه تیم میزبان بود.
رییس اداره ورزش و جوانان تربت‌حیدریه هم به خبرنگار ایرنا گفت: باید از مدیرعامل باشگاه فرهنگی ورزشی گوشت روز تشکر کنم که با صرف بیش از یک میلیارد ریال اعتبار و حضور مداوم ۹ ماهه و حرفه‌ای در اردو، از هیچ کوششی برای موفقیت تیم خود دریغ نکرد.
مجید رضایی افزود: البته از حق نگذریم در بحث پشتیبانی نیز، یک همدلی و یکرنگی کم نظیر در شهرستان ایجاد شد و همه مدیران دستگاه‌های اجرایی که از آنها درخواست پشتیبانی کرده‌ بودیم، پای کار حاضر شده و از هیچ تلاشی برای برگزاری آبرومندانه این رقابتها مضایقه نکردند.  
وی در بخش دیگری به نبود خوابگاه برای ورزشکاران مهمان در این شهرستان اشاره کرد و گفت: در همین میزبانی اخیر دانشگاه فرهنگیان و اداره آموزش و پرورش تربت حیدریه مسوولیت اسکان ورزشکاران مهمان را به عهده گرفتند.
رضایی افزود: نماینده مردم تربت حیدریه، زاوه و مه ولات در مجلس نیز پای کار حاضر شد تا تعدادی از آپارتمان‌های مسکن مهر به عنوان خوابگاه دایمی در اختیار بخش ورزش قرار بگیرد.
وی گفت: اتوبوسرانی، نیروی انتظامی، ارتش، بسیج، اورژانس و هلال‌احمر از دیگر دستگاه‌هایی بودند که پا به پای ما در پشتیبانی از باشگاه گوشت روز حرکت کردند.
رضایی افزود: مهدی مروج تربتی، از خیران نیک‌اندیش شهرستان و عضو هیات امنای بنیاد امور خیران حامی دانشگاه تربت‌حیدریه نیز با پذیرش تامین جوایز اهدایی به ورزشکاران برتر این مسابقات، در مجموع ۷۰۰ میلیون ریال به این منظور کمک کرد.

مسابقات مزبور با قهرمانی تیم گوشت روز تربت‌ حیدریه پایان یافت و تیم های فولاد هرمزگان و باتیس البرز قزوین نیز به تریب در رده های دوم و سوم قرار گرفتند.

مرکز شهرستان ۲۲۵ هزار نفری تربت‌حیدریه در ۱۵۰ کیلومتری جنوب مشهد واقع است.