مهاباد- ایرنا- امام جمعه مهاباد گفت: سفارتخانه‌های آمریکا در کشورهای مختلف به محل توطئه و براندازی نظام های مستقل و آزادی‌خواه تبدیل شده که مردم ایران، این توطئه را در نطفه خفه کردند.

ماموستا عبدالسلام امامی روز پنجشنبه در اجماع آیین یوم الله ۱۳ آبان مهاباد افزود: طبق اسناد محرمانه فاش شده تمام اقدامات و عملیات سفارتخانه‌های آمریکا براساس منافع دولت خود و توطئه علیه امنیت کشورهای مختلف به ویژه در منطقه ما استوار است.

وی با تاکید بر اینکه خداوند در قرآن کریم فرموده است که هیچ راهی برای تسلط کافران بر مسلمانان وجود ندارد، ادامه داد: امروزه با اتحاد و همدلی بین مسلمانان می توانیم بر تمام کشورهای زورگو، غالب و پیروز باشیم.

امام جمعه مهاباد اظهار داشت: استکبار جهانی با توطئه و دشمنی علیه کشورهای مسلمان و کشتارهای فراوان در سرزمین مسلمانان وحدت را هدف قرار داده و ما را از همدیگر دور کرده است.

ماموستا امامی با بیان اینکه پروژه مبارزه با استکبار در ۱۳ آبان ماه سال ۱۳۵۸ توسط جوانان کشورمان آغاز شد، گفت: امروزه نیز جوانان ما با هوشیاری و بصیرت از تمام مرزهای کشور دفاع کرده و هیچ گاه اجازه ایجاد تفرقه را به دشمنان نخواهند داد.

وی با اشاره به دلاوری نیروهای دریایی کشور در روز گذشته افزود: بازپس گیری کشتی حامل فرآورده نفتی از دست نظامیان آمریکایی قابل انکار نیست و تصاویر و اسناد حقارت دشمنان در خلیج فارس فاش شده است.

امام جمعه مهاباد ضمن قدردانی از تلاش تمامی نیروهای دریایی کشورمان در این عملیات دلاورانه اظهار داشت: جوانان ما در این عملیات بار دیگر اقتدار و هوشیاری خود را در مرزهای کشور به دشمنان نشان دادند.

اجتماع بزرگ یوم الله ۱۳ آبان امروز پنج‌شنبه در میدان شهرداری مهاباد با رعایت پروتکل های بهداشتی برگزار شد.

 ۱۳ آبان ماه با عنوان روز استکبارستیزی نام‌گذاری شده است.