ارومیه- ایرنا- رییس پلیس فرماندهی انتظامی آذربایجان غربی گفت: در هفت ماهه امسال ۷۵ درصد از مجموع سرقت ها در این استان شناسایی و کشف شده است.

سرهنگ صادق شکری روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در این مدت ۸۹ درصد سرقت های مهم از جمله سرقت از منزل، مغازه، خودرو، اماکن مهم، قاب زنی، احشام و سرقت های خشن نیز کشف شده است.

وی اضافه کرد: در این رابطه، ۲۰ طرح عملیاتی و مقابله با سرقت در این استان توسط پلیس آگاهی با همکاری پلیس های تخصصی اجرا شده است.

وی ادامه داد: در این مدت ۱۵۶ شبکه انواع سرقت شناسایی و متلاشی شده است.

رییس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی آذربایجان غربی گفت: ۷۳۱ نفر مالخر نیز در این رابطه شناسایی و دستگیر و ۴۳ واحد صنفی مختلف نیز شناسایی و پلمب شده است.

سرهنگ شکری بیان کرد: کارشناسان ارزش ریالی کالاهای کشف شده را ۹۵ میلیارد ریال برآورد کرده اند.

وی اضافه کرد: ۱۲ هزار و ۸۳۶ مورد نیز توسط ماموران آگاهی به مردم خدمات از جمله انگشت نگاری، صدور گواهی و اصالت خودرو ارائه شده است.

وی ادامه داد: در این مدت ۱۰۳ درصد جرائم قتل منجر به کشف و ۱۰۰ درصد آنها تعیین تکلیف شده‌است.

رییس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی آذربایجان غربی گفت: در این مدت ۱۰۰ درصد جرائم جعل و ۹۵ درصد جرائم کلاهبرداری نیز کشف و منجر به نتیجه شده است.

سرهنگ شکری افزود: متهمان پس از تکمیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی تحویل مقام قضایی شده اند.

به گزارش ایرنا به نقل از فرمانده انتظامی آذربایجان غربی مقابله با سرقت، مقابله با کالای قاچاق، مبارزه با مواد مخدر، مبارزه با ناهنجاری‌ها و بد اخلاقی‌های اجتماعی و کاهش تصادف‌ها از اولویت‌های پنج گانه انتظامی این استان در سال جاری است.