یزد -ایرنا - کارشناس پیش بینی اداره کل هواشناسی یزد گفت: بیشترین میزان بارندگی پنجشنبه شب استان ۱۸ میلیمتر در ایستگاه روستای سرو علیا به ثبت رسید.

سید عباس میرحسینی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، میزان بارندگی در ایستگاه های  مزرعه نو را ۱۵ میلیمتر، فخرآباد ۹.۵ میلیمتر،  دره شیر ۱۱.۵ میلیمتر و عقدا را ۱۰.۸ میلیمتر ذکر کرد.

به گفته وی در ایستگاه های ندوشن ۹ میلیمتر، , هفتهر ۱۶ میلیمتر و تفت ۵.۴ میلیمتر بارندگی ثبت شد و بارش ها تا یکشنبه هفته آینده به صورت پراکنده در استان ادامه دارد.

وی یازدهم آبان ماه جاری در گفت و گو با ایرنا  از بارش برف و باران اواخر هفته جاری در برخی مناطق مرتفع و کوهستانی استان خبر داد و گفت: عصر پنجشنبه تا اواخر یکشنبه هفته آینده ، استان تحت تاثیر موج جوی تازه ای قرار می گیرد.

وی افزود: پیامد موج جوی یادشده بارش و رگبارهای پراکنده در استان و بارش برف در ارتفاع های شیرکوه و منطقه خرانق است.   

وی وزش باد نسبتا شدید با احتمال گرد و خاک به ویژه روزهای پنجشنبه و جمعه را از دیگر پیامدهای تغییر جوی ذکر کرد و افزود: در این مدت دمای هوا ۶ تا ۱۱ درجه کاهش می یابد.

وی اظهارکرد: صبح روزهای یکشنبه تا سه شنبه هفته آینده دمای هوا در مناطق سردسیر استان به صفر و زیرصفر می رسد.

میرحسینی با بیان اینکه به علت خشک بودن سطح زمین و فقر پوشش گیاهی، احتمال جاری شدن روان آب دور از انتظار نیست از مسوولان و مردم خواست برای پیشگیری از حوادث احتمالی تدابیر لازم را اتخاذ کنند.

میزان بارش سالانه استان یزد ۶۰ میلیمتر است.