بجنورد- ایرنا- رویداد کارآفرینی روستای امروز -جمعه- با انتخاب استارتاپ های برتر با حضور استاندار خراسان شمالی و شماری از جوانان خلاق و صاحب ایده در بجنورد برگزار شد.

به گزارش ایرنا، مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری خراسان شمالی در این آیین اظهار داشت: فراخوان جذب ایده توسط مرکز مشاوره آینده ساران اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی و دفتر امور روستایی استانداری خراسان شمالی از نیمه دوم شهریور ماه داده شد و ۵۵ نفر ایده خود را ارائه کردند.

امین کلاته تصریح کرد: در نهایت ۱۰ تیم برگزیده شدند و از بین این تیم ها سه ایده چیپس آلو، فرآوری پسماند و گردشگری سلامت انتخاب و امروز تجلیل شدند.

 وی افزود: ایده ها با محورهای انرژی های نو و پایدار، گردشگری سلامت، گردشگری روستایی، فناوری‌های خلاق، بازاریابی و فروش در این رویداد بزرگ کارآفرینی شرکت کردند.

 مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری خراسان شمالی با بیان اینکه استارتاپ پدیده نوظهور و حلقه مفقوده توسعه اشتغال پایدار محسوب می شود گفت: اکنون هزینه نگهداری و تولید در کشور ما زیاد است که این مشکل با نیروهای جوان و خلق ایده برطرف می شود.

 وی ادامه داد: در سال‌های گذشته فعالیت های خوبی در زمینه استارتاپ ها در خراسان شمالی انجام شده و تاکنون ۲۰ رویداد مشابه در این استان برگزار شد که در این حوزه به بالندگی رسیده ایم.

کلاته با بیان اینکه اشتغال خراسان شمالی با هزینه و بودجه همخوانی ندارد گفت: چاره ای نداریم که به سمت استارتاپ ها برویم و سیاست‌های روستایی را در این استان به سمت توانمندسازی پیش ببریم.

وی بیان کرد: روستاهای ما هنوز هم به سمت بهره‌وری و مهارت های جدید و انرژی های نو نرفته اند با صرف اینکه هزینه تولید در روستاها بسیار پایین و نیروی جوان و خلاق بسیار فراوان است، ظرفیت سرمایه گذاری را در این مناطق بیشتر می‌کند.

کلاته بیان کرد: تحصیلکرده های زیادی در روستاهای خراسان شمالی بیکار و آماده پذیرایی از طرح های جدید هستند و تنها کافی است تا جرقه شغل زده شود.

وی ادامه داد: موضوع مهم دیگر این است که ما نباید در صورت خلق ایده و شغل فرار سرمایه از روستا را به شهر داشته باشیم و تنها بر روستاها تمرکز کنیم.

این استان شمالشرق ایران دارای ۸۶۳ هزار نفر  جمعیت است که ۴۴درصد آن ها در روستاها زندگی می کنند.