شهرکرد - ایرنا- معاون امور تولیدات دامی وزارت جهادکشاورزی گفت: ایجاد و راه‌اندازی شهرک‌های دامپروری تخصصی و صنعتی با دام‌های پربازده در اولویت برنامه‌‎های این شرکت‌ برای توسعه صنعت دامپروری است.

حسین دماوندی‌نژاد روز جمعه در بازدید از ظرفیت‌های بخش کشاورزی و دامپروری استان با اشاره به اینکه از لحاظ منابع مالی و نهاده‌ها دامی مشکل وجود دارد و درآمدزایی از محل دامپروری به روش سنتی در کشور بسیار پایین است، افزود: ایجاد شهرک‌های تخصصی و صنعتی با دام‌های پر بازده یک ظرفیت و برنامه در راستای  تغییر درآمدزایی و محرومیت‌زدایی برای استان‌های با ظرفیت بالای دامپروری است.

وی اظهار داشت:هم‌اکنون شهرک‌های کشاورزی در حوزه گلخانه، آبزیان و دامپروری فعالیت هستند و بیش از ۲۹۵ شهرک کشاورزی در کشور فعال شده است.

به گفته وی، تنها یک‌هزار و ۷۰۰ هکتار از مساحت شهرک‌های کشاورزی در حوزه دامپروری است که توسعه این حوزه در دستور کار قرار دارد.

وی با اشاره به اینکه یک سال است که شرکت شهرک‌های کشاورزی فعالیت در حوزه دامپروری را آغاز کرده‌اند، گفت: هم‌اکنون دامپروری در بیشتر مناطق کشور با استفاده از دام‌های کم بازده است و باید با صنعتی کردن مجتمع‌های دامپروری و اصلاح نژاد دام، میزان تولید شیر و همچنین دام و گوشت را توسعه داد.

دماوندی‌نژاد افزود: هم‌اکنون در استان‌ها یک کارگروه مکان‌یابی برای احداث شهرکهای کشاورزی با همکاری دستگاه‌های متولی از جمله آب، برق، محیط زیست فعال شده است تا براساس مطالعات امکان‌سنجی، مکان مناسب برای احداث شهرک‌های کشاورزی در حوزه‌های مختلف را اختصاص داده شود.

وی به ظرفیت‌های چهارمحال و بختیاری در حوزه دامپروری اشاره کرد و گفت: توسعه شهرک‌های کشاورزی به خصوص توسعه شهرک دامپروری تخصصی در استان یک اولویت است .

به گزارش ایرنا، هم‌اکنون اجرای طرح ترکیب نژاد گوسفند پربازده در استان چهارمحال و بختیاری در دست اجراست که در این طرح گوسفند لری- بختیاری با قوچ رومانف در گله‌های مردمی برای افزایش بازدهی و تولیدات ترکیب نژادی می‌شود.

افزایش تولید گوشت قرمز، شیر، افزایش بره‌زایی و کم بودن چربی در لاشه گوسفندی که از این ترکیب متولد می‌شود از مزیت‌های این طرح است.

مدیرعامل شرکت شهرکهای کشاورزی به همراه اعضای کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط‌زیست مجلس شورای اسلامی به چهارمحال و بختیاری سفر کرده است.