ایلام - ایرنا - رییس مجمع جهادگران کشور با بیان اینکه ۴۲ هزار گروه جهادی در سامانه اطلس بسیج ثبت شده است، گفت: از این تعداد یک هزار و ۱۰۰ گروه مربوط به استان ایلام است.

به گزارش ایرنا، ضرغام حمید پرنیان شامگاه جمعه در گفت و گویی خبری اظهار داشت: ۵۰ جهادگر کشور طی سالیان اخیر در کشور در حین خدمت رسانی به مردم جان خود را از دست دادند که از این تعداد ۲ تن با نام های "رضا شرفی" و " محمد علی جمالوندی" ایلامی هستند.

وی افزود: طی سه سال اخیر با تلاش مجمع جهادگران کشور و بسیج سازندگی، طرح اصلاح قانون بسیج در مجلس کلید خورد و در کمیسیون امنیت ملی رای آورد و به هیات رئیسه مجلس نیز ارائه شده است.

رییس مجمع جهادگران کشور ادامه داد: اعضای مجمع جهادگران کشور در قالب رای گیری در شهرستان ها، استان ها و کشور انتخاب می شوند.

پرنیان تاکید کرد: اعضای این مجمع با ۲ هدف سیاستگذاری گروه های جهادی و مطالبه گری درون سازمان و برون سازمانی انتخاب شدند و فعالیت خود را ادامه می دهند.

وی در خصوص مطالبه گری درون سازمانی اعضای مجمع جهادگران کشور گفت: مطالبه گری درون سازمانی طبق فرمایشات مقام معظم رهبری متولی گروه های جهادی در حوزه هدایت، پشتیبانی و تسهیل گری است.

رییس مجمع جهادگران کشور بیان داشت: مطالبه گری برون سازمانی این مجمع نیز شامل برنامه محرومیت زدایی خارج از نهاد بسیج است که انجام می شود. 

وی در خصوص نوع فعالیت های گروه های جهادی نیز تاکید کرد: گروه های جهادی در زمینه های مختلف اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و عمرانی در مناطق مختلف و محروم کشور در حال فعالیت هستند.

پرنیان از نمایندگان ایلام در مجلس شورای اسلامی خواست: برای تسریع اصلاح قانون بسیج در مجلس ارائه آن در صحن مجلس تلاش کنند.

رییس مجمع جهادگران کشور همچنین با قدردانی از رییس مجلس شورای اسلامی از وی نیز خواست: برای رای گیری نهایی این طرح در مجلس اهتمام داشته باشد.