سنندج - ایرنا - معاون فرهنگی، دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: ۳۰۱ مورد خدمات پزشکی و دندانپزشکی در قالب طرح اردوی جهادی در روستاهای کوس عنبر، تازه آباد دوله‌رش و علی‌آباد دیواندره ارائه شد.

دکتر محمدباقر خادم عرفان روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در این اردو یک تیم ۱۶ نفره شامل پزشک، دندانپزشک، پرستار، ماما، بهورز، داوطلبین هلال احمر و مددکاران موسسه آبشار عاطفه ها خدمات مختلف پزشکی و دندانپزشکی، مشاوره، مامایی وآموزشی را به افراد محروم این مناطق ارائه دادند.

وی با اشاره به همکاری جمعیت هلال احمر و موسسه خیریه آبشار عاطفه‌ها در این طرح افزود: در این اردوی جهادی ۹۱میلیون ریال ویزیت  و خدمات دارویی رایگان به مراجعه کنندگان این چهار روستا  ارائه شد.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی کردستان با اشاره به خدمات ارائه شده در این اردوی جهادی افزود: در این اردوی جهادی  یک روزه علاوه بر خدمات ویزیت رایگان توسط پزشک عمومی، خدمات دندانپزشکی (از قبیل ترمیم، عصب کشی، آمالگام، جرم گیری و کشیدن دندان) انجام شد.همچنین یک تیم  واکسیناسیون علیه ویروس کرونا  نیز حضور داشتند.

دکتر خادم عرفان اضافه کرد: ۵۵ میلیون ریال ماسک،کفش و نوشت افزار نیز در اختیار نیازمندان این مناطق قرار گرفت.

وی یادآور شد: همچنین ۱۵۲ ویزیت پزشکی،ارائه خدمات دندانپزشکی به ۵۰ نفر و ۴۴ مادر باردار نیز خدمات مامایی دریافت کردند و کلینیک سیار دندانپزشکی دانشگاه به بهره برداری رسید.

شهرستان دیواندره با جمعیت ۸۰هزار نفری در ۹۰ کیلومتری شمال شهر سنندج مرکز کردستان قرار دارد.