«جمال یوسفی» روز شنبه در گفت و گو با ایرنا به مناسبت سالروز تاسیس شرکت سهامی بیمه ایران در ۱۵ آبان، بیان کرد: بیمه ایران استان کرمانشاه با ۷۵ کارمند و ۳۲۰ دفتر نمایندگی فعال مشغول به خدمت است.
وی اظهار داشت: در استان کرمانشاه به علل مختلفی از جمله زیرساخت های نامناسب و اتومبیل های فرسوده حادثه ها بیشتر بوده و رتبه سوم کشوری در زمینه تصادفات، خسارات و شدت وارده در این زمینه به استان ما اختصاص دارد.
او افزود: در مورد اتومبیل سه خسارت اصلی وجود دارد که ۳۰ الی ۳۵ درصد از آسیب ها مربوط به اتومبیل ها بوده و مابقی برعهده راننده و زیرساخت ها می باشد.
پرداخت به موقع خسارت به بیمه شدگان مهمترین هدف بیمه است
مدیرکل بیمه ایران استان کرمانشاه با اشاره به اینکه مهمترین نگاه در بیمه ایران و تعهدات و قراردادهایی است که به مردم ارائه شده است، گفت: در زمینه پرداخت های به موقع خسارت بیمه به مردم در رتبه های اول کشوری قرار داریم.
وی خاطرنشان کرد: در صورتیکه تولید کنندگان و اصناف تحت پوشش بیمه قرار بگیرند می توانند در مواقع آسیب و خسارات احتمالی از تعطیلی، بیکار شدن نیروها و عدم درآمدزایی جلوگیری کنند.
وی بیان کرد: برای فراهم سازی تسهیلات بهتر و جلوگیری از هدر رفت وقت مردم به بیمه پرداخت الکترونیکی تا سقف ۵۰ میلیون تومان می باشد و از هفته های آتی این مقدار تا سقف ۶۰۰ میلیون تومان پرداخت خسارات توسط بیمه ایران افزایش خواهد یافت.
یوسفی گفت: در زمان کرونا تمام طرف های قرارداد خصوصی و دولتی با بیمه ایران بدون حق الزحمه، هزینه درمان کرونا به صورت رایگان به آنها اختصاص می یابد.
مدیرکل بیمه ایران استان کرمانشاه گفت: جوانان تحصیلکرده علاقمند به عرصه بیمه با ثبت نام در پورتال بیمه ایران و فرآیند آموزش و مصاحبه کد تخصصی بیمه عمر به آنها اختصاص خواهد یافت و بعد رسیدن به شرایط و شیوه نامه می توانند به کد حقیقی و نمایندگی دست پیدا کنند که تاکنون در استان کرمانشاه ۱۲۵ نفر تحت این سامانه قرار گرفته اند.
یوسفی به اهمیت و نقش بیمه های عمر اشاره و عنوان کرد: در دنیای امروز اقتصاد و بیمه ملزم یکدیگر می باشد و افراد با درآمد بیشتر از بیمه عمر، حوادث و سایر بیمه ها استفاده می کنند.