شیراز- ایرنا- جانشین استاندار فارس در ستاد استانی مدیریت کرونا با اشاره به آغاز فعالیت حضوری مدارس در این استان گفت: به حوزه بهداشت و درمان استان تاکید شده که بر روند فعالیت مدارس نظارت سختگیرانه اعمال شود تا سلامت دانش آموزان تهدید نشود.

به گزارش ایرنا، عبدالرضا قاسم‌پور، شنبه در گفت و گو با خبرنگاران در شیراز افزود: استاندار فارس نیز تاکید کرده که مدارس باید از تهویه مناسب برخوردار باشند و از ظرفیت آموزش و پرورش و خیرین برای راه‌اندازی دستگاه‌های تهویه در مدارس استفاده شود.
وی ادامه داد: نظارت مشترک آموزش و پرورش و حوزه بهداشت بر روند فعالیت مدارس انجام خواهد شد و با توجه به اهمیت موضوع و لزوم حفظ سلامت دانش آموزان تاکید شده به مدارسی که مشکل تهویه یا بهداشتی دارند اجازه فعالیت حضوری داده نشود.
او اظهار داشت: بر همین اساس به مدارس مقطع متوسطه دوم که مشکلی در زمینه رعایت موارد بهداشتی ندارند و سیستم تهویه مناسب دارند اجازه داده شده که از امروز فعالیت خود را آغاز کنند و از ابتدای آذرماه نیز چنانچه با پیک ششم کرونا مواجه نشویم آموزش حضوری در مقطع متوسط اول ابتدایی نیز آغاز خواهد شد.

تزریق حدود ۶ میلیون دُز واکسن در فارس
معاون استاندار فارس، با بیان اینکه تاکنون پنج میلیون و ۹۸۲ هزار و ۴۴۸ دُز واکسن در این استان تزریق شده گفت: این تعداد شامل سه میلیون و ۴۰۰ هزار و ۹۵۵ دز اول و ۲ میلیون و ۵۸۱ هزار و ۴۹۳ دُز دوم می‌شود.
قاسم‌پور افزود: با توجه به تاثیر واکسیناسیون در افزایش ایمنی بدن در مقابل ویروس کرونا از کسانی که تاکنون واکسن نزده‌ و یا فقط دُز اول را زده‌اند تقاضا می‌شود برای تزریق دُز اول یا دُز دوم اقدام کنند.
وی، با اشاره به پیشتازی استان فارس در تزریق واکسن کرونا در کشور ادامه داد: تزریق دُز سوم به افراد بالای ۶۰ سال، افراد دارای بیماری زمینه‌ای و مشاغل پرخطر نیز هم‌اینک در حال انجام است.

لزوم رعایت بیشتر دستورالعمل‌های بهداشتی
جانشین استاندار فارس در ستاد استانی کرونا اظهار داشت: هم‌اینک در بحث کرونا در استان روند باثباتی را تجربه می‌کنیم اما اما ضرورت دارد که دستورالعمل‌های بهداشتی بیش از پیش رعایت شود.
قاسم‌پور گفت: تاکنون در استان افزون بر یک میلیون و ۶۷۲ هزار تست کرونا انجام شده و درصد تجمعی تست‌های مثبت هم‌اینک ۳۰ درصد است در حالی که طی حدود ۱۰ روز گذشته این عدد حدود ۲۵ درصد بود.
او افزود: طی هفته اخیر تعداد بستری روزانه در استان حدود ۲۰۰ نفر بوده و ضریب اشغال تخت‌های بستری عادی به ۴۸ درصد و تخت‌های ویژه نیز به ۵۱ درصد رسیده است.
وی اظهار داشت: هم اینک یک هزار و ۶۴۹ بیمار بستری دائم و موقت در بیمارستان‌های استان داریم.

سه شهرستان فارس در وضعیت قرمز کرونایی
معاون استاندار فارس، با اشاره به قرار داشتن سه شهرستان‌ استهبان، سرچهان و ممسنی در وضعت قرمز کرونایی گفت: محدودیت های تردد شبانه و روزانه و سایر محدودیت‌ها بر اساس رنگ‌بندی شهرستان‌ها همچنان به قوت خود باقی است و به ویژه در مناطق قرمز دستورالعمل‌ها مطابق قبل با جدیت اجرا می‌شود.
قاسم‌پور گفت: برپایی هرگونه تجمع بدون مصوبه ستاد استانی مدیریت کرونا همچنان خلاف ضوابط و مقررات است و با عوامل برپایی چنین تجمعات غیر قانونی برخورد خواهد شد.